2020. december 28., hétfő

2020. december

N. H. Kleinbaum: Holt ​Költők Társasága



Kedves Olvasó!

Jó pár évvel ezelőtt láttam a Holt költők társasága című filmet. Már akkor magával ragadott Robbin Williams játéka, a film hangulata. Idén újra kedvet kaptam, hogy megnézzem a filmet, majd elolvassam a könyvet. 

Mintha a filmet újra néztem volna, csak helyette most olvastam. Eleinte reméltem, hogy többet kapok a történetből, mint amennyit filmen láttam, de talán egy, két részletet leszámítva minden megegyezett. Ez azért sem meglepő, mivel előbb készült el a nagy sikerű film és csak utána a könyv.

A történet nagyon tetszett. Szerintem mindenki életébe kell minimum egy olyan tanár, mint Keating. Sok jó dolgot mondott és tett. Az egyik kedvenc jelenetem, amikor a tanári padra felállt, majd a diákokat is felállította. Na persze itt nem a tanárok iránti tisztelet vagy valami hasonló csorbult, hanem fel szerette volna hívni a diákjai figyelmét arra, hogy több nézőpontot is észrevegyenek.

A színészek remek játéka miatt a film nekem jobban tetszett, mint a könyv.


Értékelésem: ✯✯✯✯✯

                              (5/5)

Idézetek: 
“Amikor valamiben egészen bizonyosak, gyorsan nézzék meg más szemszögből is.”

“Kukaceledel vagyunk. Mert ha hiszik, ha nem, mind akik most itt állunk, egy napon megszűnünk lélegzeni, kihűlünk, meghalunk.“

“Azt akarom, hogy leljék meg a maguk útját mihamarabb, induljanak el rajta a maguk tempójában. Mindegy, hogy merre, mindegy, hogy hogyan, akár peckesen, akár kergén, akárhogyan.” 

"mennyire nehéz megőrizni önmagunkat a többiekkel szemben"

"Aki hisz az álmaiban, annak olyan sikerekben lehet része, amilyenekben az átlagembernek soha."

"Valamikor merésznek kell lenni, valamikor óvatosnak, és az okos ember tudja, mikor melyiknek.

"Az ember azért olvas verset, mert az emberi fajhoz tartozik, amely emberi faj tele van szenvedéllyel!"

"Ha olvasnak, ne csak a szerző véleményét vegyék figyelembe, hanem formálják meg saját álláspontjukat is."

"Kimentem a vadonba, mert tudatosan akartam élni. Maradéktalanul ki akartam szívni az élet velejét. Nehogy a halálom napján döbbenjek rá, hogy nem éltem."

Fülszöveg:

A nagy sikerű film alapján készült regény hősei amerikai diákok, a patináns Welton Akadémia tanulói. Todd Anderson és barátai számára új világ kezdődik, amikor új angoltanáruk, John Keating biztatására kezükbe veszik sorsuk irányítását. Keating példája nyomán felélesztik a hajdani titkos diákklub, a Holt Költők Társaságának hagyományait, s az iskola merev szellemiségével, no meg a szülői terrorral szembeszegülve végre szabad folyást engedhetnek érzelmeiknek, kipróbálhatják önmagukat. Hamarosan kiderül azonban, hogy a tekintélyelvű világban a frissiben megízlelt szabadság tragikus következményekre vezet…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése