2020. december 25., péntek

2020. július

 Rejtő Jenő: A három testőr Afrikában és más történetek

Kedves Olvasó!

A kedvenc gyűjtőkötetem. Rögtön az egyik legnagyobb kedvencemmel kezdődik a könyv, de a többit is könnyen meg lehet szeretni. Korábban már írtam ezekről a könyvekről (kivétel: Sárga Garnizon), mivel mint poket zsebkönyvet, képregényt olvastam. Mégis úgy éreztem, hogy a gyűjtőkötetet is szeretném a gyűjteményemben tudni. 

𝔸 𝕥𝕚𝕫𝕖𝕟𝕟é𝕘𝕪 𝕜𝕒𝕣á𝕥𝕠𝕤 𝕒𝕦𝕥ó: ezzel a regénnyel szerettem meg Rejtő stílusát. Pörgös, humorral teli, teljesen abszurd.
°
𝕊á𝕣𝕘𝕒 𝔾𝕒𝕣𝕟𝕚𝕫𝕠𝕟: rövidke, mégis aranyos történet. Nagyon megszerettem. Sárga Garnizonról korábbi könyvekben volt már említés, így örültem, hogy most erről a szökött légionisták rejtekhelyéről olvashattam. A főszereplő itt is vicces és egy lehetetlen alak.
𝔸𝕫 𝕖𝕝á𝕥𝕜𝕠𝕫𝕠𝕥𝕥 𝕡𝕒𝕣𝕥; 𝔸 𝕙á𝕣𝕠𝕞 𝕥𝕖𝕤𝕥ő𝕣 𝔸𝕗𝕣𝕚𝕜á𝕓𝕒𝕟: képregényben olvastam először. A két kötet összefügg, a szereplők ugyanazok. Már amikor képregényben olvastam nagyon megszerettem. Viszont a regény természetesen sokkal részletesebb.
°
ℂ𝕤𝕠𝕟𝕥𝕓𝕣𝕚𝕘á𝕕: Rejtő Jenő írásaiból kirí. Egyedi rejtői humor csak itt-ott jelenik meg benne. A történet komoly és különleges. Ezt is nagyon szeretem!
𝔸𝕫 𝕖𝕝ő𝕣𝕖𝕥𝕠𝕝𝕥 𝕙𝕖𝕝𝕪ő𝕣𝕤é𝕘; 𝔸𝕫 𝕖𝕝𝕝𝕠𝕡𝕠𝕥𝕥 𝕤𝕫á𝕫𝕒𝕕: tipikus rejtői humor, francia idegen légió, Afrika, aranyos történetek, happy end.

Értékelésem: ✯✯✯✯✯

                              (5/5)

Fülszöveg:

Rejtő Jenőt utánozhatatlan humora, mesteri mondatfűzése, egyedi, könnyed stílusa a magyar irodalom egyedülálló jelenségévé avatják.Rejtő a tündérmesék világának sajátos környezetbe ültetett változatát teremti meg, ahol az alvilág kétes figurái egytől egyig úriemberek, a koldusról többnyire kiderül, hogy álruhás koronaherceg, és a szerelmesek egymásra találnak.A hat kötettel Rejtő Jenő műveinek eddigi legteljesebb gyűjteményét nyújtjuk át az Olvasóknak.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése