2020. december 28., hétfő

2020. december

 Böszörményi Gyula: A Barnum-rejtély



Kedves Olvasó!

Nagyon jókat tudtam ismét nevetni, hála ennek a könyvsorozatnak. 

Tavaly nagyon megkedveltem A legnagyobb showman című filmet és meglepődtem, na meg izgatottan vártam, hogy Böszörményi Gyula hogyan fogja ábrázolni P. T. Barnum, a világhírű humbugkirály truppját.

Nem csalódtam. Az író tökéletesen bevezetett a cirkusz világába, megmutatva mi rejlik a színfalak mögött, és hogyan épült fel Barnum & Baliey show-ja. Érdekes volt bepillantást nyerni és ismét egy rejtélyt felgöngyölíteni. Mili és Emma nyomozása nagyon jó és izgalmas volt. Kicsit hiányoltam Richárdot, de a vége mindenért kárpótolt. Imádtam ahogy ez a könyv is végződött! Remélem még lesz folytatása ennek a sorozatnak, ahol Mili és Ambrózy báró már együtt nyomoznak. Na meg Márikának is kijárna végre egy férjúr!

Nagyon szerettem a történeteket, a karaktereket, a lábjegyzeteket, a gyönyörű borítókat, "egyszóval" mindent imádtam!

Értékelésem: ✯✯✯✯✯

                              (5/5)

Idézetek: 

"– (…) Én meg aszondom, tartsd rajta a két csipás szemedet, mert az ördög nem alszik, az őrangyalok viszont néha biz’ elszundikálnak!"

"– Jut eszembe, már régóta meg akartam kérdezni: maguk magyar lányok mind magánzó detektívek, vagy csupán kegyed és a nővére vonzódik úgy a bűnesetekhez?
– Vonzódik a… – Nem tudtam, miként mondják angolul, hogy „radai rosseb”, hát csak a fejemet ráztam tagadón. – A férjem és én valóban szakmabélik vagyunk, Emma viszont folyvást úgy pottyan a baj közepébe, mint légy a levesbe."

"A szavak elferdíthetik az igazságot, a megfogalmazás könnyedén közvetíthet hazugságot, ám a kézírás sosem vezet félre!"

"– Ezen jó darabig elvitáztunk, miközben valahogy összetört egy váza és széjjelrepült néhány tucat papiros, de végül sikerült megállapodnunk.
– Miszerint?
– Ha még egyszer a megkérdezésem nélkül dönt olyan ügyben, amely mindkettőnket érint, kitekerem a nyakát.
– És ebbe a te báród belenyugodott?
– Azt nem tudom, mert miután ezt közöltem vele, rácsaptam az ajtót, hadd gondolkodjék magányos békességben."

"– Akkor hát menjünk – készült felállni a „mágnetikus csoda”, ám Agáta mama keze még mindig a karján nyugodott és visszatartotta őt.
– Csak semmi heveskedés, kedvesem – mondta a grófnő. – Elébb muszáj lesz elkortyolni a teát és megkóstolni két szakácsnénk mind a kétféle süteményét, különben nagyobb vészt szakítunk a nyakunkba, mint az egész búr háború."

"– A vénember csupán a második durranós poff után értette meg, hogy az én szoknyámba nem dörgölheti akárki a mancsát, pedig szerintem már elsőre is igazán nemzetközi mód fejeztem ki magamat."

"– Mondja, Mili, maga szerint nagy illetlenség volna, ha reggeli után is ágyban maradnánk?
– Illetlenség? – néztem föl rá. – Az talán nem, de hogy kellemes, az egészen bizonyos!"

"– Én szótam! – kiáltott rá Mück Mári tovarobogva. – Aki a Hangay jányok útjába áll, annak szer'usz világ!"

Fülszöveg:

1901. ​április 3-án hatalmas tömeg gyülekezik a Monarchia ékköveként emlegetett magyar székesfővárosban, Budapesten, a külső Kerepesi úton. A többezres csődületben inasoktól az arisztokratákig mindenféle rendű és rangú ember képviselteti magát. Reggel 6 óra 20 perckor aztán az izgalom a tetőfokára hág. A tömeg felmorajlik, a rendőrök sorfalat állva próbálják az izgága embereket hátrébb szorítani. A cinkotai vasútállomás különvágányára ekkor pöfög be az első hatalmas teherszerelvény, mely Budapestre hozza az amerikai „humbugkirály”, Barnum és Bailey kerekeken gördülő „városát”, a Greatest show on earth-öt, vagyis a Föld legnagyobb cirkuszi látványosságát.

A tömegben ott van egy fiatal hölgy is, a Marosvásárhelyről származó Hangay Mili, a hírneves magánzó detektív, Ambrózy báró hitvese. És ahol ennyi ember verődik össze, ott bűnözők is akadnak szép számmal. A bűntettre pedig, mely sokkal hajmeresztőbb, mint a cirkusz bármely csodája, nem is kell sokáig várni.

Szerencsére kéznél van a kor legkiválóbb „szoknyás detektívje”, Mili báróné, aki rögvest nyomozásba kezd.

Tessék betérni! Jó szórakozást, különleges izgalmakat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése