2022. június 25., szombat

2022. június

Elle Cosimano: Finlay Donovan ölni tudna

Kedves Olvasó!

Nagyon szépen köszönöm Tegyi Timeának és az Agave Kiadónak, hogy elolvashattam ezt a fantasztikus könyvet!

Mióta megjelent figyeltem erre a könyvre, de igazán a Nincs időm olvasni kihívás hozta meg a kedvemet hozzá. Nagyon érdekel a holnapi kibeszélő, amin remélem részt tudok venni. Később, amint felkerül youtube-ra biztos vissza fogom nézni és lentre szokásomhoz híven be fogom szúrni a linkjét. 

Már az alap ötlet is humor, hiszen van egy krimi írónő, aki vázolja az újabb még csak tervezett regényének alakulását a szerkesztőjének. Csakhogy rajtuk kívül más is hallja az ötleteket és természetesen félreérti a hölgy. Azt hiszi, hogy a főszereplőnő Finlay egy bérgyilkos, így felbérli a férje megölésére. Persze nem ennyire egyszerű a helyzet, hiszen Finlay elvált anyuka, aki egyedül neveli két kicsi gyerekét, miközben próbálna írni, de ezek nem hoznak annyi pénzt a házhoz. A volt férje egy görény, aki folyamatosan keresztbe tesz szegény főszereplőnőnek és még azzal is fenyegeti, hogy egy következő tárgyalásnál elveszi a gyerekeket is. Ezek után ki ne értené meg, hogy elcsábul a bérgyilkosság gondolatára. Persze Finlay az egész könyv alatt erkölcsi dilemmával áll szemben, nem akarja elvenni más életét, de azért mégis elmegy megnézni milyen ember is az a bizonyos férj és innentől különböző nehéz helyzetekbe sodródik. 

Nagyon tetszett és sokat tudtam rajta nevetni. Bár fura, abszurd a krimi szál, de Finlay és Vero, a szabadszájú dadus szóváltásait imádtam. Kíváncsiságomat végig fenntartotta, sőt ahogy véget ért az első kötet már kezdtem is volna a másodiknak. Remélem hamarosan megjelenik magyarul is. 

Finlay exférje és az ingatlanos barátnője az idegeimre mentek, viszont bármennyire is nem szeretem a szerelmi háromszögeket kimondottan tetszett a két új férfi a képben, akik Finlay oldalán jelentek meg. Mondjuk nekem inkább Julian tetszett. 😄

Üdítő nyári olvasmány volt. Csak ajánlani tudom, hogy Te is elolvasd kedves Olvasó!

Értékelésem: ✯✯✯✯✯

                              (5/5)

Idézetek: 

"Közismert tény, hogy reggel fél kilenckor általában a legtöbb anya már ölni tudna. Azon a bizonyos október nyolcadikán, kedden reggel én a magam részéről már háromnegyed nyolckor készen álltam rá."

"Ölni tudtam volna. Mindegy, kit. Akárkit."

"Egyelőre nem döntöttem el, melyik lenne rosszabb: egy légtérben a kocsim hátsó ülésén egy halott sorozat-erőszaktevővel, akit korábban én magam raboltam el, vagy egy légtérben a kocsim hátsó ülésén egy élő és nagyon dühös sorozat-erőszaktevővel, akit korábban én magam raboltam el."

"- Azt se tudjuk, hogy kell vezetni - érveltem.
Vero a földbe vájta az ásót, tornacipője az élére taposott, és nagy szuszogva kifordított egy adag földet.
- Az ember a YouTube-ról bármit megtanulhat - zihálta. - Ramón unokatesóm is onnan tanulta meg, hogy kell kocsit elkötni. Annál ez se lehet bonyibb."

"- Pisilnem kell - nyöszörögtem.
- Most nem pisilhetsz. Megfigyelésen vagyunk.
- Ez nem megfigyelés.
- De az. És ez a megfigyelési jármű. 
- A hólyagomat ez hidegen hagyja.
- Ha bepisilsz az új autómban, megöllek. Ez elvi kérdés.
Persze, könnyen beszél. Huszonkét éves, még egy gyerek se pottyant ki belőle. Ő bezzeg akár a menopauzáig is képes lenne visszatartani."

" Finn: Beszorultam. (...)
Vero: Mássz ki az ablakon.
Finn: Cipőt, kulcsot lent hagytam az előszobában.
Vero: Halál béna vagy.
Finn: Vágom!"


A könyv adatai:

Kiadó:                          Agave Kiadó

Fordító                        Török Krisztina

Megjelenés:                      2022.

Megvásárolható:              Agave Kiadó

Oldalszám:                      368

Borító:                            Puhatáblás


Fülszöveg: 

Finlay ​Donovan kétgyerekes, egyedülálló és idegileg teljesen kimerült anyuka, aki mellesleg leadási határidőkkel küszködő írónő is egyben. Az élete totális káosz. Az ügynökének beígért könyvével egyáltalán nem halad, a volt férje kérdés nélkül elbocsátotta a kisegítő bébiszittert, négyéves kislányát pedig épp egy igen szerencsétlenül alakult első hajvágási kísérlet eredményeképpen a fejéhez szigszalagozott tincsekkel kénytelen óvodába vinni.

Finlay egyre sokasodó problémáin az sem segít, hogy az ügynökével folytatott üzleti ebédje alatt a szomszédos asztalnál ülők kihallgatják krimije tervezett történetét, és tévesen bérgyilkosnak vélik. Finlay pedig saját maga legnagyobb döbbenetére igent mond a felkérésre, hogy elintézzen egy kellemetlen férjet. Mert hát valamiből élni is kell.

Persze a való életben közel sem olyan egyszerű egy rendes bűncselekményt elkövetni, mint egy regény lapjain, ráadásul kisvártatva – hogy semmi se legyen egyszerű – Finlay menthetetlenül belebonyolódik egy nagyon is valódi gyilkossági nyomozás eseményeibe.

Elle Cosimano az anyaság minden örömét és megpróbáltatását bemutató regénye pergő stílusú és őrülten szellemes, letehetetlenül szórakoztató olvasmány.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése