2020. december 25., péntek

2020. október

Böszörményi Gyula: Ármány és kézfogó  ; Bitó és borostyán


Kedves Olvasó!

Ebben a posztban ismét két könyvről fogok írni, ugyanis az Ambrózy báró esetei című könyvsorozat harmadik kötetéhez is jár egy kiegészítő kötet. 

Ármány és kézfogó

Eddig nekem ez a könyv tetszett a legjobban. Összefutottak végre a szállak, izgalom, rengeteg fordulat, szerelem, párbaj, merénylet, ármány és kézfogó mi kell még több?

Bár a suli miatt kevés időm volt, folyamatosan lestem a lehetőséget, hogy olvashassam. Veszélyes könyv, mert nehéz letenni. Szívem szerint egy ültő helyemben kiolvastam volna. 

Néha azért megráztam volna a drága Mórc bárót, mert végig mindenről tudott és mégsem árult el szinte semmit Milinek, aki így kénytelen volt egyedül nyomozni és veszélybe sodorni önmagát. Persze a végén mindent cselekedetét megértettem, de akkor is na!

Imádom ezt a sorozatot és mindenkinek csak ajánlani tudom!

Értékelésem: ✯✯✯✯✯

                              (5/5)

Idézetek: 

"– Megölte? – hangzott fel ekkor Ambrózy báró kérdése a hátam mögül.
– Nem, dehogy. Én azt hiszem… – közelebb hajoltam a fickóhoz, aki halk horkantásokat hallatva lélegzett. – Azt hiszem, csak elájult.
– Hála az égnek. Nehezen tudtam volna kimagyarázni szegény Jordánnénak, hogy Hangay Mili kisasszony Marosvásárhelyről miként és miért rémítette halálra a kertészét valamikor éjjel egy után az Evetke és Melinda utca sarkán."

"- Hé, báró naccságos, mostan szóljék kend, ha kér még a tejeskávéból, mer’ ha nem, a maradékot szívesen meginnám. 
Az ablaknál álló férfi, mint ki merengésből riad, hökkenten pillantott a cselédre.
– Hogyan? – kérdezte.
– Hát úgy, hogy szomjas vagyok."

"– Mili kedves!
– Igen?
– Ott tartottunk, hogy kell egy terv!
– Igen, persze, egy terv – bólintottam, rátalálva korábbi elszánt énemre. – Továbbá ezer korona!
– Ez igazán drága tervnek tűnik – vélte Richárd, én pedig képtelen voltam eldönteni, hogy most épp gúnyolódik velem, vagy sem. – Ha elárulna még néhány részletet, talán…
– Igen, máris – az íróasztalra tettem a petróleumlámpát, majd hátat fordítottam a bárónak. – Előbb azonban szeretném, ha fogadóképessé tenné magát. Igazán nem illendő a… Nos, az öltözéke.
– Amennyiben előre sejtem, hogy hajnali hatkor rám fog törni, frakkban töltöttem volna az éjszakát – mondta közönyös hangon a báró, majd hallottam, amint lerúgja magáról a takarót."

"- (…) a szó legszorosabb értelmében kilátástalan eseményeknek ön éppúgy a kellős közepén tartózkodik, mint én, tehát pontosan tudja, hogy épp az elrablásunk van folyamatban.
– Felfuvalkodott hólyag! – üvöltött a sötétbe Renée.
– Ahogy óhajtja – felelt a feketeség mélyéről a báró, oly közönnyel, hogy attól még nyáron is befagyott volna a Duna."

"A grófnő ekkor rám nézett és így szólt:
– Az engedélyt, amit az imént kért tőlem, megadom, de – kezét ismét a karomra tette – ha rám hallgat, Mili, olyan időkre halasztja a végrehajtást, amikor a fiam agyáról, szívéről és lelkéről már leolvadt a Duna jege. Most ugyanis, ezt tapasztalatból mondom, hiába pofozná őt napestig, csak a karja fáradna bele."

Fülszöveg:

A naptár 1900-ról lassanként 1901-re vált, miként a négy esztendővel korábban elrabolt Hangay Emma ügye is hátborzongató fordulatot vesz.

Ambrózy báró, az Osztrák-Magyar Monarchia első magándetektívje és hű segítőtársa, Mili kisasszony új nyomra lel, ám az ösvény, melyre ezáltal lépnek, sokkal tüskésebb, nyaktörőbb és veszélyesebb, mint azt bármelyikük is sejtené. Vajon a morc báró miért válik egyre titokzatosabbá, sőt, kegyetlenné és gonosszá azokkal szemben, akik szeretik, s hogyan lesz képes mindezt Mili kisasszony elviselni? Mit rejt a Magyar utcai ház, miért lop lovat Mück Márika, kinek vall szerelmet Tarján Vili, és hány holttest kell még ahhoz, hogy a háttérben működő gonosztevők nehéz vasba veressenek?

A békebeli bűn- és szívügyek, melyek a Leányrablás Budapesten és A Rudnay-gyilkosságok című regényekben még homályban maradtak, most végre tán megoldásra lelnek.


Bitó és borostyán

Ebben a kötetben végre elérkezett Mili első egyedüli nyomozása! 😍
spoiler: (Természetesen a rideg, mórc bárót sem kellett sokáig hiányolnom.)

Mili ügyesen megküzdött az előítéletekkel, éles eszét használva kiválóan felgöngyölítette a szálakat. Nem véletlen a kedvenc női karakterem. 😊

Ez a történet után már alig várom, hogy elkezdjem a Nász és tébolyt!

Értékelésem: ✯✯✯✯✯

                              (5/5)

Fülszöveg:

1900. december 10., este.
A Keleti indóházból útra kel az 502-es Budapest–Predeal–Bukarest vonalon közlekedő éjszakai járat, hálókocsijában a híres magánzó detektív, Ambrózy báró tanítványával, Hangay Mili kisasszonnyal, akit szigorú mestere épp száműzetésre ítélt a székesfővárosból. A fényűző, első osztályú kocsikban csupa előkelő, jómódú, kiváló modorú hölgy és úr utazik, akik legrémesebb álmaikban sem gondolnák, hogy mire megérkeznek, az egész Monarchiában csak úgy emlegetik majd az 502-es járatot, mint „a fagyos éjszakában száguldó véres szerelvényt”.

Az új Ambrózy-történet az Ármány és kézfogó című regény idejében játszódik, és Hangay Mili kisasszony első önállóan felderített bűnügyét meséli el.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése