2022. február 12., szombat

2022. február

Lucy Foley: Vendéglista

Kedves Olvasó!

Nagyon szépen köszönöm a 21. Század Kiadónak és Finy Petrának a lehetőséget, hogy elolvashattam ezt a lenyűgöző könyvet!

Idén megfogadtam, hogy több témában is olvasni fogok. Így került fel a kívánságlistámra a Vendéglista című könyv. Nagyon örülök, hogy elolvashattam, nem csalódtam benne, sőt biztos a közel jövőben még fogok az írónőtől is és ebben a műfajban is olvasni. 😊

Maga a történet ráébresztett, hogy én szeretem az ilyen könyveket, ki is fejtem miért, spoiler mentesen. 

A történet az esküvő estéjén kezdődik, hirtelen elmegy az áram, feszült hangulat már az első oldalakon érződik, aztán visszatér az áram egy velőtrázó sikollyal együtt. A következő fejezetben azonban visszaugrunk egy nappal hamarabbra. Nagyon tetszett, hogy az írónő több szereplő szemszögét is bemutatta, és az újabb fejezetek jelölésekor a karakter nevével és alatta a történetben betöltött szerepével megkönnyítette a beazonosításukat. 

Ahogy haladt előre a történet megismerhettem az esküvőszervezőt, a mennyasszonyt, a koszorúslányt, a vőfélyt, a mennyasszony legjobb barátjának feleségét. Erős karakterek, nehéz sorsokkal, áldozatok és elkövetők, ugyanakkor mindegyikük a hátán viszi saját keresztjét. 

Mialatt megismertem a szereplőket néhány fejezet erejéig az írónő visszatért a jelenbe apró morzsákat adagolva mi válthatta ki a sikolyt. Egy holttest, természetesen, de egészen a legvégéig nem derült ki, kit ölt meg, kicsoda és milyen indíttatásból. Persze egy idő után már lehet sejteni az okokat. Csakhogy egyre több embernek lesz kellő indítéka a gyilkosságra. 

Na, de mielőtt lelőném a poént elárulom miért tetszett annyira ez a könyv. A karakterek mind olyan valósághűek és az áldozatról kiderül nem is olyan ártatlan. El tudom képzelni, hogy vannak hasonló emberek a valóéletben is, akik tényleg mindent, akár gyilkosságokat is megúszhatnak és valahogy ennek a könyvnek a végén úgy éreztem a világ rendje egy másodpercre visszaállt, még ha ez önbíráskodással is járt.  Tetszett az írónő íróistílusa, ahogy felépítette a könyvet. Izgalmas könyv volt, végig fenntartotta az érdeklődésemet. Tudom, hogy korábban már megjelent az írónőtől a Vadászparti, így azt a könyvét is szeretném elolvasni, valamint úgy hallottam, hogy idén még egy regénye meg fogja jelenni a 21. Század Kiadó gondozásában, amit kíváncsian várok.

 Értékelésem: ✯✯✯✯✯

                              (5/5)

Idézetek: 

"Egy vagyonba került. De megérte. Önmagában a divat nem érdekel, de tiszteletben tartom a ruhák hatalmát a megfelelő hatás elérésében. Azonnal tudtam, hogy ez a ruha egy királynői darab."

"- Az első rész azt jelenti - magyarázza Angus -, hogy "Tégy bátor dolgokat, és tűrj!", ez volt az iskola mottója. A második részt már mi tettük hozzá: "Ha az égieket nem tudom megindítani, akkor pokollá teszem a földet."

"A múlt téged nem befolyásol. Soha nem számított neked. Elveszed, amire szükséged van. És mindig megúszod."


Fülszöveg:

Egy távoli sziget.
Egy halálos meghívás.
A menyasszony – A menyasszony legjobb barátja – A vőfély – Az esküvőszervező – A holttest.
Régi barátok.
Eltemetett viszályok.
Boldog családok.
Titkolt féltékenység.
Tizenhárom vendég.
Egy holttest.
Alig szegik meg az esküvői tortát, máris holtan találják az egyik vendéget. És a vihar tombolva szabadul rá a szigetre, teljesen elvágva a násznépet a külvilágtól.
Mindenki titkol valamit. Mindenkinek van indítéka.
Van egy vendég, aki nem hagyja el élve az esküvő helyszínét…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése