2024. április 19., péntek

Martta Kaukonen: Kövesd a pillangót!

 

Kedves Olvasó!

Köszönöm szépen a Partvonal Kiadónak a lehetőséget!

2022-ben olvastam A gesztenyeember című skandináv krimit, azóta bátrabban és kíváncsian vágok bele hasonló műfajú könyvek olvasásába. 

A Kövesd a pillangót! az ütős borítóhoz illően erősen nyit. Meglepett, hogy azonnal a sorozatgyilkos gondolataival szembesültem. Aztán megismerhettem a pszichológusát, annak a férjét és még egy lecsúszott alkoholista riportert is. Érdekes karakterek, de valahogy már az elejétől éreztem, hogy valami nem stimmel. Aztán egyre több dolog derül ki a sorozatgyilkosról és a többi szereplőről, végül pedig semmi sem az lett, aminek / akinek elsőre gondoltam.

Itt-ott kicsit úgy éreztem elvesztem, néhány dolog nem stimmelt és ez kizökkentett az olvasásból. Persze a végén, amikor minden kiderült érthetővé váltak számomra is a dolgok.

Maguk a szereplők érdekesek, de egyiküket sem éreztem magamhoz túl közel. Ahogy elindult a történet vártam a borzongást, az izgalmat és bár tény, hogy egy ponton kirázott a hideg attól amit olvastam, mégse mondanám thrillernek ezt a kötetet. Inkább lélektani volt, a szereplők belső monológjait megismerve láthattam gyötrődéseiket, félelmeiket, bűneiket. 

Összességében egy érdekes könyv volt. Az eleje jobban tetszett, de bevallom a végén még olvastam volna tovább.


Értékelésem: ✯✯✯✯

                               (4/5)

Idézetek:

"A név kötelez. A szüleim jelölték ki a foglalkozásomat. Különben miért neveztek volna el Irának? A nevem ugyanis latinul annyit tesz: düh, gyűlölet.
És akármennyire szerettem volna, hogy is tudnám abbahagyni? 
Az előttem fekvő véres pillangó adta meg a kérdésemre a választ.
Elkezdem a terápiát."
(14.oldal)

"- Mindig van, amit az ember maga is tehet az adott helyzetben. Mindig.
Micsoda képmutatás! Csak úgy forrt bennem a düh. Kénytelen leszek megölni a terapeutámat."
(73. oldal)

"Minél bűnösebbnek érzed magad, annál könnyebben bocsátasz meg másnak. Aligha van olyan ember a Földön, aki semmit ne bánna az életében. Így hát megbocsátjuk más gonosz tetteit, annak reményében, hogy nekünk is megbocsátják a sajátjainkat. 
Azok az emberek, akik valami gonoszságot műveltek, mindig több megértésre találnak, mint azok, akik arról a borzalomról beszélnek, amit ellenük követtek el."
(207. oldal)


A könyv adatai:

Kiadó:               Partvonal Kiadó

Megjelenés:         2022

Oldalszám:         326

Fordító:            Divinyi Anna

Megvásárolható:  Partvonal Kiadó



Fülszöveg:

A húszéves Ira sorozatgyilkos. Tetteinek gyökerei a múltjába nyúlnak vissza – a gyermekkorába, amelytől kegyetlenül megfosztották. Az sem véletlen, hogy a szülei az Ira nevet adták neki, ami latinul annyit tesz: gyűlölet.

Clarissa középkorú pszichoterapeuta, a neve Finnországban a szakma csúcsát jelenti. A tévéből és a női magazinokból mindenki ismeri őt, a szerencsésebbek pedig elegáns rendelőjébe is bebocsátást nyernek. Amikor Ira Clarissa kliense lesz, kezdetét veszi a macska-egér játék, amelynek szabályai egyikőjük számára sem világosak. Egy ilyen játszma szinte sosem végződik jól.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése