2020. december 20., vasárnap

2020. május

 Jennifer Niven: Holding up the universe / Veled teljes a világ 


Kedves Olvasó!

Még januárban olvastam az írónő másik könyvét és bár abból volt, amit nem értettem, mégis még mindig sokkal jobban meg tudtam kedvelni, mint ezt a könyvet. Február körül kezdtem először elolvasni, majd egészen májusig húztam a kiolvasását. Maga a történet mondanivalója nagyon jó és először örültem, hogy Jennifer Niven szeretné felhívni a figyelmet az iskolán belüli verbális erőszakra. Azonban a történet tele volt nem életszerű furcsaságokkal. Kezdve azzal, hogy a főszereplőnő egy nagyon kövér lány (az írónő is így írta le), aki azonban folyamatosan ugrabugrál. Ami lássuk be akkora súly feleslegnél, amiről a könyvben szó van nem valószínű. (már nem emlékszem a pontos adatokra, főleg, hogy angolul olvastam, így nem is kilogrammban volt megadva a súlya, de 100 kg fölött lehetett.)

A főszereplő srácnál pedig az volt a furcsa és szerintem cseppet sem életszerű, hogy senki nincs tisztában az ő betegségével. Vagyis, hogy képtelen arcokat felismerni 6 éves kora óta, amit lássunk be egy családban, ahol még kistestvér is van, akit néha neki kell hazavinnie. És akkor még nem is beszéltünk az iskoláról, ahol ő a menő srác, akivel mindenki barátkozik. Csakhogy ő még a saját barátnőjét sem sikerül felismernie. 

Szóval az egész könyv alatt végig ráncoltam a homlokom és mondtam, hogy ezt mégis, hogy???!!!

A fülszöveg felkeltette az érdeklődésemet, de nem ezt vártam volna. Természetesen voltak jó jelenetek is, ahogy Libby megpróbálja visszavenni az irányítást az élete felett. Az is tetszett, ahogy Jack leírta mi alapján különböztet meg embereket. 



Értékelésem: ✯✯✯✯

                              (4/5)

Fülszöveg:

Libby Strout Amerika legdagibb tinije. Édesanyja hirtelen halála után kezdett el hízni a négy fal között. Most mégis ki kíván merészkedni az emberek közé, suliba járni, hogy kipróbáljon minden, az élet kínálta lehetőséget. Jack Masselinnek van egy titka: nem ismeri fel az arcokat. Igyekszik a menő srác látszatát kelteni, egészen addig, amíg nem találkozik Libby-vel. Ők ketten belekeverednek egy kegyetlen gimnazista játékba, aminek közös büntetés lerovása és lelki tanácsadás a következménye. A két fiatal először haragszik egymásra, majd minél több időt töltenek együtt, annál kevésbé érzik egyedül magukat. Fokozatosan elmélyülő szerelmük egész világukat megváltoztatja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése