2023. július 24., hétfő

Sarah J. Maas: Throne of Glass - Üvegtrón

 


Kedves Olvasó!

Még középiskolában olvastam az Üvegtrón című könyvet. Akkor egy spoiler miatt nem folytattam, és bevallom azóta is szívfájdalmam, hogy a hetedik kötetet akkor nem szereztem be a különleges kiadásban. 

Idén a barátnőm felfigyelt TikTokon erre a sorozatra és megbeszéltük, hogy közösen végig olvassuk. Én időközben elkezdtem beszerezni a részeket, nemrég a negyedik kötet is a polcom lakója lett. 

Sarah J. Maas a Tüskék és rózsák udvara című könyvsorozatával belopta a szívembe magát. Az ACOTAR nagy kedvencem lett, és bár sokági mellőztem a fantasy műfajt, miatta újra kedvet kaptam hozzá. Furcsa volt visszatérni az első regényéhez. Úgy éreztem még nincs kiforrva, ami annyira nem meglepő, hiszen az Üvegtrón és a Tüskék és rózsák udvara kiadása között eltelt három év. 

Ha jól számolom 8 év telt el, mióta először elolvastam az Üvegtrónt. Az elejére és a végére szinte teljesen emlékeztem. 

Celena a híres, rettegett orvgyilkos, akit elárultak és örök kőfejtésre ítéltek egy kegyetlen föld alatti pokolba. Szőkésben nem reménykedhet, mégis egy napon nem várt vendég érkezik hozzá. Maga a koronaherceg és egy vissza nem utasítható ajánlatot tesz az orvgyilkosnak. Vele tart és a bajnoka lesz a király által megrendezett halálos versenyen vagy ott marad megrohadni a föld alatt. Celena természetesen a koronaherceggel tart, egy titkokkal, ármánnyal, veszéllyel tarkított úton. 

Örülök, hogy visszatértem ehhez a könyvsorozathoz és kíváncsian várom milyen kalandokba keveredik Celena a következő részekben.


Értékelésem: ✯✯✯✯

                              (4,5/5)

A könyv adatai:

Kiadó:                         Könyvmolyképző Kiadó

Legutolsó megjelenés:     2022

Oldalszám:                   544

Fordította                  Varga Csaba

Megvásárolható:           Könyvmolyképző Kiadó


Fülszöveg:

Az ​ismert világ leghíresebb orgyilkosa. Celaena Sardothien gyönyörű és halálos. A sors nagy dolgokat tartogat a lenyűgöző, ifjú nő számára.

Távolvég sötét, nyomorúsággal teli sóbányáinak mélyén egy megviselt,tizennyolc éves lány robotol a rabszolgák között. Életfogytiglanig tartó kényszermunkára ítélték. Hiába képezték ki a földrész legjobb orgyilkosai. Hiába lett a halálos mesterség leghíresebb művésze. Elkövetett egy végzetes hibát. Elfogták.

A kegyetlen börtönbe egy napon különös látogató érkezik. Az ifjú és felettébb jóképű Westfall kapitány meglepő ajánlatot tesz a rettegett orgyilkosnak. Szabad lehet, ha előtte végrehajt egy hihetetlenül vakmerő és elképesztően nehéz feladatot. Az ország koronahercege bajnokot akar küldeni az apja halálos versenyére. Csatasorba állnak a birodalom legtehetségesebb tolvajai és legkönyörtelenebb harcosai. A küzdelem tétje az életben maradás. Ha győz, Celaena visszanyeri a szabadságát. Függetlenül attól, hogy képes lesz-e megnyerni a kegyetlen versengést, megrázó felfedezés vár az ifjú hölgyre. Már csupán az a nagy kérdés, hogy meglágyulhat-e egy orgyilkos kőszíve.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése