2020. november 28., szombat

2019. április

 Virginia Woolf: Orlando

Kedves Olvasó!

Ez a könyv elég furcsa volt. Ugyan is a főszereplő a kötet egyik részénél hirtelen átalakul férfiból nővé. Miközben a legtöbb mondatának mélyebb lényege volt, nem hiszem, hogy minden részt értettem. Sőt, amikor befejezetem, úgy éreztem az egész egy kuszaság volt. Sokáig is tartott az elolvasása, de aztán elkezdtem utána járni a könyvnek és szép lassan megértettem adott részeket. A következő években valamikor szánni fogok rá időt, hogy újra elolvassam. 

A főszereplő, Orlando eleinte egy fiatal, gazdag férfi. Aki évtizedeken át utazik, megismeri a világot és különböző korok íróit, embereit. Majd, mint nő folytatja az utazását, ami természetesen nagyobb gondot okoz, hiszen azokban a korokban a nőknek nehéz volt a sorsuk. Aki szoknyát visel író, költő, gondolkodó ember nem lehet. 

Orlando nem akar megfelelni a társadalomnak, az elvárásoknak. Érdekes és elgondolkodtató karakter. Megjelenik a könyvben az írónő útkeresése, identitásának a keresése.



Ma már kedvet kaptam az írónőről szóló filmhez (Az órák), amiben Nicole Kidman alakított Virginia Woolf-ot. 2020-ban Mrs. Dallowey című könyvét is megrendeltem. Az írónő élete és munkássága fontos, érdekes, ezért is szeretném még jobban megismerni mind a könyveit, mind Virginia Woolf-ot. 

Nagyon szeretem a Poket zsebkönyveket, és nagyon örülök, hogy ilyen youtube videókat is készítettek. A legtöbb könyvvel kapcsolatos videókat megnéztem. Neked is csak ajánlani tudom. 💗


Értékelésem: ✯✯✯✯
                   
           (4/5)

Fülszöveg:

A regény első soraiban Orlandót látjuk, a költői lelkű nemesifjút, az Erzsébet-kori Angliában, ahogy épp egy szaracén fejét szabadítja meg a testétől, majd megismerkedik Shakespearerel, a londoni alvilággal, a török szultánnal, egy csapat vándorcigánnyal mielőtt Törökországban nemet váltana... így követjük őt évszázadokon keresztül, miközben azt sugallja nekünk, hogy mindnyájan androgünök vagyunk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése