2021. június 7., hétfő

2021. június

 Bridget Collins: A könyvkötő

Kedves Olvasó!

Kívül belül gyönyörű könyvet foghat a kezébe az a moly, aki ezt a regényt választja. A külleméről, a finom mintákról órákig tudnék még áradozni, de ígérem most nem teszem. 😊

Nagyon szépen köszönöm a 21. Század Kiadónak a lehetőséget, hogy elolvashattam ezt a csodálatos könyvet! 💖

Az írónő három nagyobb részre bontja fel a könyvet, így megismerhettem Emmett az egyik főszereplő jelenét, majd múltját és végül Lucian, a másik főszereplő szemszögét is. Érdekes volt felfedezni ezt a világot, ahol a könyvektől félnek az emberek, vagy épp kihasználják a kötők tehetségét. Egy világ, ahol, ha szeretnéd a fájdalmas emlékeket könyvbe foglalják és a bekötött személy elfeledkezik ezekről az emlékekről. Komoly történet és elgondolkodtató kérdések merültek fel bennem a könyv olvasása közben. 

Kíváncsian olvastam Emmett jelenét, ahogy Seredith segítségével elkezdi kitanulni a kötő mesterséget. Hamar felderengenek titkok, fájdalmak és árulások, így ahogy csak tudtam faltam az oldalakat, hogy végre megismerjem Emmett múltját is. Tetszett, ahogy az írónő leírta Emmett és Lucian kapcsolatát, ahogy egyre közelebb kerültek egymáshoz. Semmi tolakodás, túl írt jelenetek nem szerepeltek benne, ami kimondottan tetszett. Inkább lágy volt, és aranyos. 

Két jelenet kavart fel igazán, ezek Emmett múltjának utolsó részletei voltak. Ebből az egyiket szerintem az írónő kihagyta volna. 

A vége tetszett, bár még olvastam volna kicsit többet, a fiúk sorsának alakulásáról. Remélem egyszer az írónő folytatja Emmett és Lucian történetét. 

Csak ajánlani tudom ezt a könyvet, azoknak, akik tiltott szerelemről, küzdelmekről, feledésről és tudásról szeretnének olvasni.  

Értékelésem: ✯✯✯✯✯

                              (5/5)

Idézetek: 

"Melyik a rosszabb? Semmit sem érezni, vagy bánkódni valami után, amire már nem is emlékszik az ember?"

"A felejtés nyilvánvalóan magában foglalja a szomorúság hiányát is, máskülönben mi volna az értelme?"

"Vesd meg a könyveket, vesd meg a segítségre szoruló embereket, és önmagadat veted meg. A saját munkádat."

"A szenvedés egy szürke folyó volt, amely elsodort és a mélybe rántott, át egy életen, de oly sebesen, hogy csak villanásokat láttam. Napok suhantak el mellettem, és sötét tűzijáték módjára lobbantak fel az éjszakák. Nem léteztem, én is a jéghideg áradat részévé váltam, szem voltam, amely lát ugyan, de nem beszél. Mi történt? Tapogatózva kerestem önmagamat – a nevemet, a testemet, akármit –, de nem volt semmim, aztán meg már olyan sem volt, hogy én."

"Emlékezni akarok. Már csak ez maradt nekem." 

"Nos, úgy hiszem, a tudás valóban egyfajta mágia."

"– A győzelmet a kudarctól egyetlen rosszul megválasztott szó különbözteti meg."


Fülszöveg:

Képzeld ​el, hogy ki tudod törölni minden bánatodat.
Képzeld el, hogy el tudod felejteni a szenvedéseidet.
Képzeld el, hogy el tudsz rejteni egy titkot.
Örökre.

Emmett Farmer a földeken dolgozik, amikor levél érkezik, hívják, hogy álljon munkába inasként. Egy Könyvkötőnek fog dolgozni – ugyan félelmetes, babonákkal övezett hivatás, amellyel szemben előítéleteket táplálnak az emberek, azonban se Emmett, se a szülei nincsenek abban a helyzetben, hogy visszautasítsák az ajánlatot.

Meg fogja tanulni, hogyan kell elkészíteni azokat a gyönyörű köteteket, és mindegyikben foglyul fog ejteni valami egyedülállót: egy-egy emléket. Ha valamit feledni akar az ember, a Könyvkötő segíthet. Ha valamit ki akar törölni, abban is segíthet. A múltad biztonságosan megmarad egy könyvben, és neked soha többé nem jut eszedbe a titkod – akármilyen szörnyű volt is.

A könyvkötőmester műhelye alatti kamrában sorakozik rengeteg könyv – és rengeteg emlék –, amelyek rögzítettek, és amelyeket ott tárolnak.

Egy nap Emmett döbbenten fedezi fel, hogy az egyik köteten az ő neve áll.

A Könyvkötő varázslatos, feledhetetlen regény: egy mindent legyőző szerelem története, amely egyedülálló irodalmi kalandot tartogat.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése