2021. június 9., szerda

2021. június

Mészöly Miklós: Nem felelt meg neki

Kedves Olvasó!

Én is éltem a lehetőséggel, amikor a Libri boltokban egy diákigazolvány felmutatásával ingyen hozzá lehetet jutni Mészöly Miklós születésének 100. évfordulójára a Jelenkor kiadóval közösen összeállított öt elbeszélésből álló könyvet. Bár azt a mai napig nem értem, hogy miért csak diákigazolvánnyal lehetett megszerezni ezt a kis könyvet, főleg, hogy később láttam ahogy valaki megpróbálja eladni.

Ebben az időben az egyik Libri könyvesboltban egy sokkal nagyobb csalódást tapasztaltam, amin a mai napig nem tudok túllépni, ezért is inkább, ha lehet elkerülöm ezt a bolt hálozatot. Sajnos, ez a rossz tapasztalat befolyásolt, amikor a könyvre pillantottam, így sokáig el se kezdtem olvasni. 

Na, de most már foglalkozzunk a könyvvel!

"Van szó, ami semmi,
még csak nem is érted, 
s elkezdi figyelni,
s felbolydul a lélek"

Lehet nem a legjobbkor talált rám ez a könyv, mert bármennyire próbáltam, nem tudtam rá hangolódni. Az első történetet még kíváncsian olvastam, de a vége annyira nem tetszett, hogy félve fogtam bele a második elbeszélésbe. Közben inkább több könyvet is elkezdtem olvasni, hátha azok visszahozzák a lendületemet és az olvasási vágyamat. Végül a második történet úgy ahogy, de elnyerte a tetszésemet. Még az utolsó történet keltette fel az érdeklődésemet, de nem tudom azt mondani, hogy elsöprő sikert ért volna el nálam szegény könyv. 

Mivel ez a novellaválogatás a felkerült a polcomra, így a jövőben valószínűleg megpróbálkozom vele újra, most viszont egyedül arra volt jó, hogy megismertesse  Mészöly Miklós nevét az olvasó közönséggel. 

Értékelésem: ✯✯✯

                              (3,5/5)

Fülszöveg:

Mészöly Miklós (1921–2001) író, a modern magyar széppróza kiemelkedő alakja. Elbeszélő művei nagy hatást gyakoroltak a kortárs magyar irodalom alakulására.
Születésének 100. évfordulója alkalmából jelenik meg ez a válogatáskötet, amelyben olyan elbeszélések olvashatók, melyek az író munkásságát a pályakezdéstől a kései korszakáig méltón reprezentálják.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése