2020. december 17., csütörtök

2020. február

 Madeline Miller: Akhilleusz dala


Kedves Olvasó!

2019-ben elolvastam Madeline Miller Kirké című könyvét, ami rögtön kedvencem is lett. Csak hogy az írónőnek korábban már megjelent egy könyve és én be is szerettem volna szerezni. Utána pedig nem sokáig vártam az elolvasásával. Trója című filmet szerintem mindenki ismeri, ahogy Brad Pitt alakította Akhilleusz beírja magát a történelembe. 
Ám de ebben a könyvben a történet nagy része másra összpontosít. Érdekes volt, ahogy az írónő Patroklosz szemszögéből mutatja be az eseményeket. Tetszett, hogy fiatalkorától megismerhetjük őt és Akhilleuszt is. Kimondottan érdekesnek találtam kapcsolatuk alakulását és bár a filmet láttam és maga az Iliászról tanultam, mégis kicsit reménykedtem egy másik végkifejlettben. 

A könyv önmagában nagyon tetszett, sőt a végét meg is könnyeztem, ám a két főszereplő halála eléggé eltért az eredeti ismert történetektől, ez a két jelenettel nem értettem egyet és mai napig nem értem miért így ölte meg őket az írónő. Az utolsó jelenet végül jól esett a lelkemnek. Örültem a plusz egy különálló történetnek a végén.

Ajánlom ezt a könyvet azoknak, akik szeretik a görög mítoszokat és nem ódzkodnak egy LMBTQ könyvtől.  



Értékelésem: ✯✯✯✯✯

                              (5/5)

Fülszöveg:

Gyönyörű ​történet istenekről és istennőkről, királyokról és királynőkről, halhatatlanságról és az emberi szívről. A fiatal Patroklosz királyok sarja, mégis száműzik otthonából, amikor akaratlanul egy fiú halálát okozza. Az ifjú a híres-neves hős, Péleusz király udvarába kerül, ahol együtt nevelkedik a király fiával, Akhilleusszal. Az aranyszőke hajú herceg már gyermekként is erős, gyors és vonzó – ellenállhatatlan mindazok számára, akik találkoznak vele. Arra rendeltetett, hogy egy napon ő legyen a legkiválóbb görög. Patroklosz és Akhilleusz nem is különbözhetne jobban egymástól, mégis különleges, eltéphetetlen kötelék szövődik közöttük. Amikor Parisz, a trójai királyfi elrabolja a gyönyörű Helenét Spártából, Hellász minden hősét harcba szólítják a trójaiak ellen. Akhilleusz nem tud ellenállni az istenek által neki ígért dicsőség és hírnév csábításának, így csatlakozik a görög seregekhez. Patroklosz pedig félelem és a barátja iránt érzett szeretet között őrlődve követi őt Trója falai alá, noha tudja, a sors szörnyű áldozatot követel majd mindkettőjüktől…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése