2022. július 16., szombat

2022. július

William Davidson: Növényklinika

Kedves Olvasó!

Nagyon szépen köszönöm Orosz Andreának és a Kossuth Kiadónak a lehetőséget, hogy ezt a könyvet is elolvashattam!

Régen mindig úgy gondoltam, hogy növénygyilkos vagyok és még egy kaktuszt sem tudok életben tartani. Szégyelltem is magam, nem is szerettem virágokat kapni. Aztán az érettségim előtt megkaptam az első fikusz bonsai-omat. Mindig is vágytam egy bonsai-ra, de sose mertem venni egyet. Sok mindenen keresztül mentünk, mire végre két évvel később a bonsai még mindig életben van, sőt érkezett hozzá egy virágzó bonsai, ráadásul most már hibiszkuszt és korallvirágot is gyökereztettem, sőt több kaktusz is díszíti a szobámat. 

Nagyon szeretem a virágokat, növényeket megnyugtatnak ugyanakkor kihívást is jelent őket életben tartani. Kezdőként roppant hasznos ez a könyv. Sok képpel, leírással arról, hogy milyen is az adott növény, milyen alfajai vannak, mik a gyakori betegségei és milyen a számára ideális környezet. 

Sok hasznát vettem a leírásoknak, a képeknek, a csodálatos grafikának. Tetszett, hogy a betegségeknél rajzokkal mutatták meg a jeleket. Ez az útmutató által rájöhettem, hogy milyen vétségeket követtem el egyik, másik szegény növény ellen. Tanulhattam a hibáimból, sőt már ki is néztem az Anyósnyelvet, ami a jövőben díszíthetné az otthonomat és amit a leírás alapján nagyobb eséllyel tarthatok életben. 

Ez a könyv sok segítséget nyújt a kezdő növénytartóknak, tanácsot és útmutatót, hogyan tehetjük még szebbé virágainkat. Nekem egyedül a korallvirág és a hibiszkusz hiányzott a felsorolásból, valószínűleg az író hazájában nem annyira népszerűek, sajnos. 

Értékelésem: ✯✯✯✯

                              (5/5)

Idézetek: 

"A szobanövények nevelése, avagy a beltéri kertészkedés reneszánszát éli napjainkban."

"A legegyszerűbb módja a növények gondozásának, ha figyelünk az általuk küldött jelekre. A szabályok egyszerűek, idővel megtanulunk bízni a megérzéseinkben és abban, amit a józan ész diktál. Ha valamiben nem vagyunk biztosak, csak kövessük a Növényklinika tanácsait. Fedezzék fel velünk a szobanövények nevelésében rejlő örömöt és szépséget, és élvezzék, ahogy megtelik az otthonuk élettel." 


A könyv adatai:

Kiadó:                         Kossuth Kiadó

Megjelenés:                   2022

Megvásárolható:           Kossuth Kiadótól

Oldalszám:                   160

Borító:                        Keménytáblás

Illusztrálta:                   Janneke Luursema


Fülszöveg:

Minden, amit kedvenc szobanövényeink neveléséről és gondozásáról tudni kell, a helyes öntözéstől, a tápanyagellátástól és a hőmérsékleti igényektől kezdve az egészséges növények kiválasztásán keresztül a betegségek és kártevők elleni küzdelemben szükséges lépésekig.
A kötet részletesen leírja a legnépszerűbb szobanövényekre vonatkozó lényeges tudnivalókat. Segítségével a lakás bármely zugában egészséges és szép növényeket nevelhetünk, mivel szakszerű útmutatóként szolgál a gyakran előforduló problémák, betegségek orvoslásához is.
A szemléletes növényfotókkal illusztrált kézikönyv átlátható szerkezetbe foglalt ismeretekkel, könnyen követhető tanácsokkal segíti az olvasót.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése