2021. február 12., péntek

2021. február

Stephanie Garber: Finale



Kedves Olvasó! 

Elég gyorsan sikerült a Caraval harmadik kötetét is kiolvasnom. Az egész sorozat azonnal beszippantott és csak faltam az oldalakat. Nekem nagy kedvencem lett ez a három kötet. Ebben a könyvben már nem szerepelt a Caraval játék, mégis nagyon sok titok merült fel és derült ki. 

Scarlett és Tella a szívemhez nőttek, én ebben a kötetben sem csalódtam bennük. A kötet váltott szemszögből mutatja be a két lány sorsát, ami kimondottan tetszett, így még több információhoz jutottam. Legend a kötet végére nagyon pozitívan változott meg, így a befejezés után is vigyorogtam. Julian-t én egy kicsit hiányoltam, de legalább ebben a könyvben többet szerepelt, mint az előzőben. A Szívek Hercege az elején egyre szimpatikusabbá vált számomra, így már nagyon várom, hogy kijöjjön az önálló könyve. 

Finale szépen végződött, szinte minden kérdésére megkaphatja a választ az olvasó, mégis szerintem voltak jelenetek, amik talán több magyarázatot követeltek és a végén egy kis előre mutatást is vártam volna. Ezért is reménykedem abban, hogy Jacks könyve a Caraval négy főszereplőjét újra visszahozza a lapokra. 

Értékelésem: ✯✯✯✯✯

                              (5/5)

Idézetek: 

"Át akarom élni a szeretet összes formáját. Régebben féltem tőle, de most úgy hiszem, a szeretet a varázslat egy másik alakja. Ragyogóbbá teszi a dolgokat, megerősíti azokat, akik birtokában vannak, megszegi a szabályokat, amelyeknek nem lenne szabad létezniük, és végtelenül értékes. Nem bírom nélküle elképzelni az életem. És ha valaha éreztél volna a szívedben szeretetet, értened…" 
"Nem várom el, hogy érdekeljen, de tudom, hogy tegnap éjjel érezted a fájdalmamat. Láttam, hogy vért könnyezel." 
– Mindenki, akinek van egy pakli jóskártyája, látott engem vért könnyezni. Ne csinálj belőle drámát, és ne hidd, hogy érdekel." 
"– Ha valóban gyűlölnél, egyáltalán nem találnál vonzónak.
– Sosem állítottam, hogy jó az ízlésem." 
"– Csak mert valami igazi, ez még nem jelenti azt, hogy az ember hisz benne. A Fátumok igaziak, de én nem hiszek bennük. Benned hittem, és újra hinni szeretnék. Tudom, hogy ennél többre vagy képes." 
"- Semmit sem kell bizonyítanom-mondta Julien. -Nem az ő kezét igyekszem elnyerni. Hanem a sajátomat ajánlom neki, és mindent, ami együtt jár vele, abban a reményben, hogy elfogadja és úgy dönt, meg akarja tartani." 
"A kesztyű szimbolikus ajándék, amelyet urak adtak a hölgyeknek, akiket el akartak jegyezni. De ez a szokás kiment a divatból, ráadásul ez nem tűnt hétköznapi kesztyűnek."

Fülszöveg:

Egy szerelem, amelyért megéri küzdeni.
Egy álom, amelyért megéri meghalni.
Egy befejezés, amelyre megérte várni.

Két hónap telt el a legutóbbi Caraval befejezése óta. Két hónapja, hogy a Fátumok kiszabadultak egy elvarázsolt kártyapakliból, két hónapja, hogy Legend bejelentette igényét a trónra, és két hónapja, hogy Tella rájött: a fiú, akibe beleszeretett valójában nem létezik.
Amikor életek, birodalmak és szívek sorsa múlik rajta, Tellának el kell döntenie, hogy megbízik-e Legendben, vagy régi ellenségeként kezeli. Miután rábukkan egy titokra, amely fenekestül felforgatja az életét, Scarlettnek képessé kell válnia a lehetetlenre. Legendnek pedig meg kell hoznia egy döntést, amely örökre megváltoztathatja.

A Caraval véget ért, de minden idők legnagyobb játéka még csak most kezdődik. Ezúttal nincsenek nézők – csak nyertesek vagy vesztesek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése