2023. szeptember 11., hétfő

Meg Mason: Bánat és öröm



Kedves Olvasó!

Bevallom sokat gondolkodtam ezen a könyvön, konkrétan azon is elmerengtem hónapokig, hogy egyáltalán megvegyem-e. Aztán megtudtam, hogy már csak pár darab van belőle és ki tudja lesz-e után nyomtatása, így dőlt el, hogy a 21. Század Kiadó nagy nyári akciójában összeválogattam jó pár könyvet és elsőként a Bánat és öröm landolt a kosaramban. 

Kicsit nehéz erről a kötetről írnom. Voltak részek, amikben magamra ismertem és voltak részek, ahol láttam Martha mennyire méllyebben van, de voltak olyan gondolatok is, amik arra ébresztettek rá, hogy bárki könnyen hasonló helyzetbe kerülhet. Martha ahogy én láttam meg akart felelni az elvárásoknak és mindeközben a szorongása egyre nőtt, majd egy fontos vizsga előtt megjelent a mentális betegsége is. És onnantól Martha élete küzdelemmé vált. Az orvosok a gyerekkorában még nem tudták jól diagnosztizálni és úgy vettem észre, hogy ez a felnőtt korára se változik. Az írónő érdekes módon fiktív mentális betegséggel ruházta fel Martha-t, ugyanakkor olyan volt, mintha az ismert betegségeket keverte volna.

Martha meséli el a saját történetét, kezdve a gyerekkorától, egészen a felnőtt koráig. Gyakran csapong, néha felrémlik egy régi emlékkép, aztán folytatódik a történet, vagy új tárul fel az olvasó előtt.

Szerintem a könyv jól mutatta be milyen együtt élni, egy mentálisan beteg és instabili személlyel, de azzal is szembesül az olvasó, hogy magának a betegnek milyen nehéz. Volt szereplő, aki próbált úgytenni, mintha Martha-val nem lenne semmi baja, volt aki próbált megértő lenni vele, de végső soron mindenki sérült.

Bevallom a könyv elején szimpatizáltam Martha-val, majd egyre inkább idegesített, főleg, amikor Peter-rel való kapcsolatáról mesélt. Aztán valahogy a könyv vége felé újra elkezdtem megérteni Martha-t, a fájdalmát.

Nem könnyű olvasmány, mégis szerintem érdemes elolvasni. 

Ahogy becsuktam ezt a regényt arra gondoltam milyen fantasztikus válogatás a KULT könyvek. Nincs két hasonló könyv ebben a sorozatban, mégis mindegyik regény megfog, elgondolkodtat. Na meg a borítók és a belső design, nagyon tetszik!

Értékelésem: ✯✯✯✯

                              (5/5)


A könyv adatai:

Kiadó: 21. Század Kiadó 

Megjelenés: 2023

Oldalszám: 336

Fordította: Endreffy Kata


Fülszöveg:

Martha Frielt mindenki okosnak és szépnek tartja. Azt mondják neki: zseniális író vagy, és életed minden napján szeret téged egy férfi, Patrick, a férjed. Martha anyja szerint nincs mindenkinek ilyen szerencséje.

Akkor mégis mi a gond? Tizenhét éves korában bomba robbant az agyában, és egyszerre minden megváltozott. Most lassacskán negyvenéves. Nincsenek barátai, gyakorlatilag munkája sincs, és gyakran szomorkodik. És miért dönt úgy Patrick, hogy kilép a házasságból?

Vajon sikerül Marthának helyrebillentenie az életét? Képes lesz rá, hogy mindent elölről kezdjen, és egy boldogabb véget írjon az eddigi történethez?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése