2020. december 2., szerda

2019. augusztus

Benjamin Alire Sáenz: Életem kifürkészhetetlen logikája


Kedves Olvasó!

Előző posztban már írtam az író másik könyvéről, ami nekem az egyik kedvenc könyvem lett. Azt hittem erről a könyvről, hogy valahogyan, de kapcsolódik Aristotle és Dante a világmindenség titkainak nyomában című műhöz. Sajnos, vagy épp nem sajnos, de a két történet elválik egymástól. 


Ennek a könyvnek a hangulata is jó volt. Megjelenik ebben a könyvben is az útkeresés, de hit, a gyász, a fájdalom feldolgozása is. Az előző könyvhöz képest sokkal több rész szólt a belső monológról és talán emiatt, vagy azért mert nem tudtam nem Aristotle és Dante történetéhez hasonlítani ezt a könyvet, így lassabban is haladtam vele. A mondani valója, ahogy ír az író, mind nagyon jó, csak valahogy ez most máshogy jött át nekem. 

Nem volt romantikus rész, mivel ez a könyv nem is a szerelemről szól, inkább a szeretetről, amit a család és a barátok iránt érzünk, és egymás elfogadásáról. Megható és elgondolkodtató könyv, így legalább egyszer az ember életében szerintem érdemes elolvasni. 

A borítója szerintem ismét fantasztikus lett. 




Értékelésem: ✯✯

                              (5/5)

Idézetek: 

"Ha költő lennék,
verset írnék,
amitől minden óceán
megtisztulna.
Verset írnék,
oly üdét, hogy napokig esne,
és ha az ég ismét előtűnne,
milliónyi csillag ragyogna a nyári éjen."

"(…) csak két dolgot kell megtanulnod az életben: hogyan bocsáss meg és hogyan légy boldog."

"Semmi rossz nincs abban, ha valaki dühös. Az számít, mit kezd ezzel az érzéssel."

"- Egyszer megkérdeztem aput, hisz-e Istenben. Tudod mit felelt?

– Mit?

– Azt mondta: „Valahányszor, ha belenézek a kék szemedbe. Valahányszor, ha nevetni hallak. Mindennap, amikor hallom a hangod, hálát adok Istennek érted. Igen, Salvador, hiszek Istenben.”

"Mi lenne, ha a kolibrik elvesztítenék a szárnyukat? (...)
Akkor napokig esne, és a világ megismerné a gyászoló ég tombolását."

Fülszöveg:

A gimi utolsó évének első napján…

Minden megváltozik. Sal egészen idáig biztosan tudta, hol a helye az őt örökbe fogadó, meleg apukája mellett és a szerető mexikói-amerikai családjukban. De most váratlanul kísérteni kezdi a múltja, és az életét felforgató események következtében a legjobb barátjával, Samanthával együtt kénytelen szembenézni a hit, a veszteség és a fájdalom kapcsán felmerülő kérdésekkel.

Sal verekedni kezd, mindent megkérdőjelez, és már nem is tudja, ki ő valójában. De ha nem az, akinek hitte magát, akkor ki ő?

Benjamin Alire Sáenz, az Aristotle és Dante a világmindenség titkainak nyomában díjnyertes írója lenyűgöző, sokrétű történetet sző szeretetről, identitásról, elveszített és megtalált családokról.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése