2020. december 8., kedd

2019. november

 Madeline Miller: Kirké


Kedves Olvasó!

Mindig is nagyon szerettem a görög mítoszokat, Madeline Miller ebben a könyvben hűen ábrázolja az ókori Hellász történeteit. Bár általában azokba a filmekbe, sorozatokba esetleg könyvekbe, amik a mítoszok világát idézik meg mindig találok valamit amibe bele köthetek, ennél a történetnél ez nem így volt. 

Kirké története már az első oldaltól fogva izgalmas, magával ragadó volt. A görög mitológiához hasonlóan teli volt ravaszsággal, könyörtelenséggel, szerelemmel. A könyvben nem a főistenek és az ő történeteik kerültek központba, hanem a kevésbé ismert istenek, félistenek, lények és emberek. Imádtam!  Letehetetlen könyv! 😍

Középiskolában biztos, hogy ajánlanám ezt a könyvet, de egyébként szerintem kortalan, bárkinek nyugodt szívvel tudom ajánlani. 

A borítója pedig nagyon különleges, épp ahogy a történet is. 


Értékelésem: ✯✯

                              (5/5)

Idézetek: 

"Ez volt az első lecke, amelyet megtanultam. A dolgok sima, ismerős felszíne alatt van egy másik, amely csak arra vár, hogy kettészakítsa a világot."

"Csak ültem és néztem, és miközben néztem, egy új gondolat született a fejemben, mint amikor egy kisgyerek felfedezi, hogy a keze az övé. Ám akkoriban még az voltam, kisgyerek.
Így hangzott a gondolat: az egész életem homály és mélység, de én nem vagyok része ennek a sötét víznek. Egy teremtmény vagyok, amely benne él."

"Tisztában voltam vele, hogy nem tarthattam rá igényt. De egy ilyen magányos életben csak ritkán vannak olyan pillanatok, amikor egy másik lélek a miénkhez simul, mint a csillagok, amelyek évente egyszer súrolják a földet. Ilyen szerencsés együttállás voltunk én és Daidalosz."

"Az aranyketrec is csak ketrec."

"Arra gondoltam, nem csoda, hogy olyan lassan haladtam. Hiszen egészen addig gyapjú nélküli szövőszék, tenger nélküli hajó voltam. Mégis, hová sikerült eljutnom!"

"Nem gondoltam, hogy ilyen merész, pedig ez ésszerűnek tűnt. Hiszen művész, kézműves és feltaláló, mégpedig a legnagyobb, akit a világ ismert. A félénkség semmit sem teremt."


Fülszöveg:

Az ​Akhilleusz dala szerzőjének merész, káprázatos és várva várt új regénye, amely kiválóan rajzolja újra az Odüsszeiából ismert hatalmas varázslónő, Kirké életét.

A leghatalmasabb titán, a Napisten, Héliosz házában egy kislány születik. Kirké furcsa gyermek – nem rendelkezik hatalommal, mint az apja, sem azzal a rosszindulatú vonzerővel, mint az anyja. Ám amikor társaságért a halandók világa felé fordul, felfedezi, hogy mégiscsak van egy különleges tehetsége: a varázslás képessége, amelynek révén szörnyekké tudja változtatni a riválisait, ráadásul még az istenekre is veszélyt jelenthet.

Fenyegetettségében Zeusz száműzi őt egy lakatlan szigetre, ahol az istennő tökéletesíti titkos tudományát, vadállatokat szelídít, és a híres mitológiai alakok közül többel is találkozik: a vérszomjas Minótaurosszal, az ügyes kezű Daidalosszal, a gyilkos Médeiával és persze a fortélyos Odüsszeusszal is.

Ám egy nőnek veszélyes egyedül élni, Kirké pedig akaratlanul is magára vonja mind az emberek, mind az istenek haragját, és végül az egyik legrettegettebb olümposzi istennel találja szemközt magát. Hogy megvédje, amit a leginkább szeret, minden erejét össze kell szednie, és egyszer s mindenkorra választania kell az istenek és a halandók világa között.

Madeline Miller regénye mámorító eposz a családi vetélkedésről, intrikáról, szerelemről és veszteségről, illetve a férfiak uralta világban is rendíthetetlen női erőről.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése