2020. december 25., péntek

2020. szeptember

 Sarah J. Maas: Tüskék és rózsák udvara sorozat


Kedves Olvasó!

Szeptemberben elkezdődött a suli, ezért hirtelen eléggé lecsökkent az olvasási időm. Viszont ez a könyvsorozat rögtön beszippantott, így csak faltam az oldalakat. Közben pedig karra is gyúrtam, ugyanis elég nagyok ezek a könyvek, én pedig a belvárosban keresztül kasul hordtam őket, remélve, hogy nem esik bántódás bennük. 

Ebben a bejegyzésben most mind a négy kötetről olvashatsz. Ez a sorozat összeségében a kedvencem lett. ❤️

Tüskék és rózsák udvara

Már értem mások miért szeretik ezt a könyvet. Lenyűgöző világot és történetet képzelt el és írt le az írónő. Tetszett, ahogy a Szépség és a Szörnyeteg mesét beillesztette a történetbe, bár teljesen a saját ízlése szerint alakította az eseményeket és a szereplőket is. 

Végig izgalmas volt, alig tudtam letenni. Nagyon megszerettem Feyer-t és már alig várom, hogy többet olvassak Tamlin-ról és Rhys-ról.

És, ahogy többen is mondták nekem, amint bele kezd az ember nincs megállás, ahogy befejeztem már kezdtem is a második kötetet.

Értékelésem: ✯✯✯✯✯

                              (5/5)

Fülszöveg:

A tizenkilenc éves Feyre az erdőben vadászva megöl egy farkast, ám nem sokkal ezután egy másik szörnyeteg bukkan fel, aki jóvátétel gyanánt magával hurcolja egy olyan baljós és mágikus vidékre, amit a lány csak a legendákból ismer. Feyre hamar rájön, hogy fogvatartója valójában nem állat, hanem Tamlin, egyike azoknak a halálos és halhatatlan tündéreknek, akik egykor a világ felett uralkodtak.
Tamlin birtokán Feyre jéghideg gyűlölete forró szenvedéllyé alakul át, és ez az érzés felperzsel minden olyan hazugságot és figyelmeztetést, amit neki a tündérek csodálatos, ámde veszedelmes világáról korábban mondtak. Azonban a tündérek birodalma felett egyre nő egy ősi, gonosz árnyék és Feyre-nak kell megtalálnia a módját, hogy feltartóztassa… vagy örök pusztulásra ítélje Tamlint és világát.


Köd és harag udvara


Rhys már az első kötetben felkeltette az érdeklődésemet. Most pedig kimondottan vártam, hogy végre megjelenjen. Örültem, hogy nagyobb szerep jutott a számára és igazán a szívembe tudtam zárni. 

Tamlin-nak az előző kötetben voltak kiakasztó dolgai, és ez ebben a kötetben sem változott. Sok lépését nem értettem, köztük azt sem, hogy ha annyira szeretik egymást Feyer-rel miért nem beszélgetnek. És a papnő kimondottan unszimpatikus volt. 

Feyer-t továbbra is nagyon szeretem. Bár eleinte nem sokat cselekedett, inkább hagyta, hogy irányítsák, mégis erős karakternek tartom és nagyon örültem, hogy Rhys magával vitte az Éjszaka Udvarába. Így új kedvenceim is lettek, akiket Rhy udvarában ismerhet meg az olvasó. 
 
A könyv izgalmas és fordulatokban gazdag. Teljesen beszippantott ez a történet és ahogy haladtam a történettel, úgy éreztem, hogy minél hamarabb be kell szereznem a következő köteteteket is.

Értékelésem: ✯✯✯✯✯

                              (5/5)

Idézetek: 

"- Azokra igyunk, Rhys, akik kívánnak valamit, ha a csillagokra néznek. (...)
- A csillagokra, mert meghallgatnak bennünket és az álmokra, amik teljesülnek."

Fülszöveg:

Én ​nem vagyok jó. Semmi vagyok, és a lelkem, halhatatlan lelkem el van átkozva… Mintha a tüdőm is cserbenhagyott volna, de próbáltam levegőt venni, hogy ki tudjam mondani, hogy nem. Nem.
Miután Feyre kiszabadította szerelmét, Tamlint a gonosz tündérkirálynő karmai közül, már halhatatlanként, tündérmágiája birtokában tér vissza a Tavasz udvarába. De nem feledheti sem a szörnyűségeket, melyek révén megmentette Tamlin népét, sem az alkut, amit Rhysanddel, az Éjszaka udvarának rettegett főurával kötött.
Egyre jobban bevonódik Rhys ügyeibe és fellángoló érzelmei hálójába, ám háború közeleg: egy minden eddiginél hatalmasabb gonosz erő fenyeget azzal, hogy mindent elpusztít, amiért Feyre valaha küzdött.
Szembe kell néznie a múltjával, elfogadnia különleges adottságait és döntenie kell a sorsáról.
Oda kell adnia a szívét, hogy meggyógyítsa a kettéhasadt világot.
Sarah J. Maas New York Times bestseller szerző lélegzetelállító fantasy-sorozatának második kötete.

A szerelemért még a halált is kicselezte.
A világ megmentéséért maga lesz az élő fegyver.


Szárnyak és pusztulás udvara

Főként negatív véleményeket olvastam erről a könyvről. Sokan csalódtak benne, az ütős második kötet után. (Nem csodálom, nekem az lett a nagy kedvencem ezek közül a könyvek közül.)

Sajnos nem tudom azt mondani, hogy ez a kötet ugyanolyan jó volt, mint az elődei. Bár nagyon lepontozni sem szeretném. 
A 2. kötet után hasonló fordulatokat pörgőséget vártam, de mintha itt már elfogyott volna a szufla. Lehet, hogy bennem van a hiba és nem egymás után kellett volna elolvasnom ezt a sorozatot. 

Sok furcsaság volt ebben a kötetben. Például Feyer folyamatosan ismétli önmagát. Ugyanazokat a mondatokat mondja el, amit az első 10 oldalon, majd 100 oldalon és stb. Az elején is megértettem, hogy számára mennyire fontos az Éjszaka udvara, a barátai, a családja. Szerintem ezeket az ismétléseket, hosszú monológokat megúszhattuk volna, így pedig pörgőssé tehette volna az írónő ezt a könyvet.

A másik furcsaság számomra, hogy már az előző kötetben be lett harangozva Hybern elleni háború, de a harmadik kötetben ez csak az 550 oldal után kezdődik (spoiler ha nem veszük a Nyár udvara elleni csatát pár oldallal hamarabb). Így viszont a kötet háromnegyede arról szól, hogy tervezik a háborút, lamentálnak. Közben viszont Feyer kiképzése az utolsó pillanatokban kezdődik el. És így megint azt éreztem, hogy lendületét vesztette, ugyanazokat a köröket futva.

A végére azért kaptunk pár nem várt fordulatot, izgalmat.
Összeségében nem bánom, hogy elolvastam, de tény, hogy lehetett volna jobb is.

Értékelésem: ✯✯✯✯

                              (4,5/5)

Idézetek: 

 "-Úgy hagyd itt ezt a világot, hogy kicsit jobb legyen utánad, mint volt."

Fülszöveg:

A festményem hazugság volt.
Még nem álltam készen.

Feyre visszatért a tavasz udvarába, hogy információkat gyűjtsön Tamlin mesterkedéseiről és a Prythian meghódítására törő Hybern királyáról. Veszélyes kettős játékot játszik, és egyetlen apró hiba végzetesen megpecsételheti nemcsak az ő, de az egész világ sorsát.
A háború közeledtével pedig el kell döntenie, hogy kiben bízik meg a lenyűgöző, ámde veszedelmes főurak közül, és a legváratlanabb helyeken muszáj szövetségest találnia.
A Földet vörösre festi a rengeteg kiontott vér, miközben gigászi hadseregek küzdenek valamiért, ami az egész világ pusztulását hozhatja.

A lenyűgöző New York Times és USA Today bestseller sorozat vadonatúj kötete.

#1 helyezett a goodreads.com 2017-es szavazásán, Young Adult Fantasy kategóriában.



Fagy és csillagfény udvara


Aranyos kiegészítő kötet volt. ❤️

Ebben a könyvben már több szereplő szemszögét megismerhettem, de továbbra is a hangsúly Feyer és Rhysand párosán volt. 

Tetszett, ahogy kikapcsolódtak a szereplők (pl.: hógolyó csata a kis illír babácskák között 😂). Viszont még szívesen olvastam volna Nesta-Cassian, Azriel - Elain, Mor és Amren történetét, remélem a jövőben tudok róluk olvasni, érdekelne a történetük, a múltjuk és a jövőjük alakulása.

Tudom, hogy jövőre kijön A Court of Silver Flames könyv, bár a borító nagyon meglepett. A színek tetszenek, mert illik Nestához, de ez a forma nagyon elüt a sorozattól. (Bár kint külföldön megjelent a sorozat új borítókkal, nekem azok sem tetszenek, az eredetik sokkal jobbak.) Remélem a magyar borító inkább ezekhez a könyvekhez illő borítóval jelenteti meg az új könyvet, minél hamarabb. 

Értékelésem: ✯✯✯✯✯

                              (5/5)

Fülszöveg:

A ​remény még a legfagyosabb éjszakán is melegséget nyújt.

A téli napforduló egy hét múlva lesz. Még mindig újnak éreztem királynői szerepemet, és csak halvány elképzelésem volt hivatalos teendőimről.

Egy éve. Te jó isten! Rhys közel egy éve hajtotta be rajtam a megállapodásunkat, mert mielőbb ki akart engem szabadítani a mérgező Tavasz udvarából, és ezáltal megmenteni az összeomlástól kétségbeeséstől. Ha csak egy percet késik, csak a Jó Anya tudja, mi történt volna, és hol lennék most.

Eszembe jutott a párom, aki oly' keményen és önzetlenül küzdött, pedig semmi reménye nem volt arra, hogy mi együtt leszünk.

Mind a ketten megküzdöttünk a szerelmünkért, a vérünket adtuk érte. Rhys meg is halt érte.

A Hybern elleni háború nem múlt el nyomtalanul Feyre, Rhys és barátaik életéből, mégis mindent megtesznek, hogy újjáépítsék az Éjszaka udvarát. A küszöbön álló téli napforduló kiváló alkalmat kínálna arra, hogy végre egy kicsit kikapcsolódjanak. Ám az ünnepi hangulat sem tudja visszatartani a múlt árnyékait. Miközben Feyre az Éjszaka úrnőjeként próbál helytállni, szembesülnie kell vele, hogy barátai sebei mélyebbek, mint hitte, és az udvar jövőjét is tönkre tehetik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése