2021. június 21., hétfő

2021. június

 Romhányi József: Szamárfül


Kedves Olvasó!

Kicsit elmaradtam a poket zsebkönyvek beszerzésével, de úgy gondoltam szülinapomra majd a hiányzó darabokat pótlom. Ám, amikor elérkezett a napja, hogy online megrendeljem őket sajnos a Szamárfül már nem volt elérhető. Írtam a Poket email címére, hátha mégis maradt nekik egy darab, amit el is tudnának küldeni. Hamarosan jött is a segítőkész válasz, néhány email váltást követően hét darab poket zsebkönyv meg is érkezett hozzám, köztük pedig ott volt a Szamárfül is. 😍

Nagyon boldog voltam, hogy mégis megkaphattam ezt a könyvet, de még boldogabb lettem miután elolvastam. Kár lett volna lemaradni erről a csoda könyvről. 😊 (Azóta már újra elérhető a Poket oldalán.) 

Rohmányi, a "Rímhányó" vicces, rímelő versekkel és hozzájuk illő rajzokkal tarkított könyvét foghattam a kezembe. Az utószónak pedig kimondottan örültem, ahol még többet tudhattam meg az íróról és a könyvének nehéz révbeéréséről. 

Gyerekkorom egyik kedvenc mesesorozata volt a Frédi és Béni, a két kőkorszaki szaki, és a Doktor Bubó, így alig vártam, hogy Romhányi József újabb művébe kóstolhassak bele, bár már felnőtfejjel. The Flintstones az eredetileg amerikai sorozat szövegét Romhányi fordította át, pletykák szerint annyira jól sikerült, hogy még az eredetinél is viccesebb lett, mire az amerikaiak visszavásárolták a szöveget. Ezt az érdekes történetet nemrég olvastam, amikor az íróról kerestem cikkeket. 😊 

Nem csalódtam ebben a könyvben sem és szerintem mind gyermek, mind felnőtt élvezheti a könyv olvasását. Ezek a zseniális, vicces versek időt állók és kortalanok. "Romhányi a rímhányó" hihetetlen tudásába, zsenialitásába, intelligenciájába ad betekintést ez a könyv. Kevesen ismerik ennyire jól a magyar nyelvet. Mindegyik vers sora rímelt, pörgős és vicces történetek voltak. Bár mindegyik versben megtalálható a humor, mégis sokszor szarkasztikus, gúnyos világszemlélet is megjelent az oldalakon, ami még érdekesebbé tette a történeteket. 

Csak ajánlani tudom mindenkinek! 💖

Kedvenceim lettek: 

Egy költői vénától jól becsípett bolha önéletrajz-regényét nekem mondta tollba

Körkérdés kutyákhoz: Miért ugatják a teliholdat?

Egy szú végrendelete

Egy kos párbeszéde a visszhanggal

Apróhirdetés-rovatot indítottak férgek és rovarok

Lentebb pedig hoztam két rövid történetet a könyvből, kedvcsinálónak. 

Értékelésem: ✯✯✯✯✯

                              (5/5)

Idézetek: 

 A papagáj szónoklat

"Egy ritka bátor
papagáj kitört a rácsos kalitkából.
Kint magához intett 
néhány cinkét, pintyet,
hogy int szabad szellem, 
szónoklatot tartson a rabtartók ellen. 
És mert gyakorlott lett régen a beszédben,
el is kezdte szépen,
a Nagy Igazságot rikoltva szét: 
- Gyurrrika széép!"

Egy kos párbeszéde a visszhanggal

"Egy kos szerette, ha szembe magasztalják
ezért a visszhanggal nyalatta a talpát.
- Ki az, aki mindig okos?
- Kos!
- De sohasem tudálékos?
- Kos...
- Öltözéke választékos? 
- Kos...
- A gyapja százszázalékos?
- Kos...
- Kurtán felelsz. Ez szándékos? 
- Kuss!"

Fülszöveg:

Romhányi József által írt Frédi és Béni vagy Dr. Bubó szövegeit mindenki jól ismeri. Nyelvezete annyira jellegzetes és időtálló, hogy egyes szófordulatai, mondatai beépültek a mindennapi nyelvhasználatunkba, humorunkba. A Szamárfül rövid rímes versei is mint nyelvi giffek villognak a kötetben. Állatmesékbe burkolt emberi történetek ezek, amik egyszerre viccesek, abszurdak és élvezhetőek minden generációnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése