2021. november 20., szombat

2021. november

Charlie Mackesy: A Kisfiú, a Vakond, a Róka és a Ló

Kedves Olvasó!

Egy nagyon aranyos történetet hoztam el ma Neked, egy kisfiúról, aki magányos volt, de társa lett egy vakond, egy róka és egy ló. Az író aranyos, vicces előszavával kezdi a történetet. A rajzok skiccek, inkább vonalakból állnak, de ezek engem kicsit sem zavartak, sőt nagyon tetszettek. 

A főszereplő a Kisfiú, aki útra kell és az élet viszontagságai közben elkezd felnőni, megismeri a folyton sütit enni akaró Vakondot, aki a humort viszi a történetbe, majd megjelenik a bizalmatlan, sérült Róka és egy bölcs Ló teszi teljessé a baráti kört. 

Nagyon gyorsan ki lehet olvasni ezt a könyvet, de teli van örök igazságokkal. Melengette a szívemet és úgy érzem az Utolsó tanúk által megtépázott lelki világom ez a könyv után picit helyére rázódott.   

Nekem nagyon tetszett és örülök, hogy megvettem. 💖

Értékelésem: ✯✯✯✯✯

                              (5/5)

Idézetek: 

 "Szia!
Az elején kezded? De hisz ez csodálatos! Én a közepén szoktam, az elejét mindig átugrom. Meglepő, hogy írtam egy könyvet, mivel nem is nagyon szoktam olvasni. Az igazság az, hogy nekem nagy szükségem van a szöveget kísérő képekre. A kép olyan, mint egy sziget a szavak tengerében, ahol elidőzhetünk egy kicsit. 
  Ez a könyv mindenkihez szól, legyen nyolcvan- vagy nyolcéves. Én néha úgy érzem, hogy mind a kettőt rám lehet fogni. Azt szerettem volna, ha ezt a könyvet bármikor és bárhol elkezdheted olvasni - akár a közepén is."

"A Kisfiú tele van kérdésekkel, a Vakondnak folyton a sütin jár az esze, a Róka pedig többnyire hallgat. Bizalmatlan. Őt ugyanis megsebezte már az élet."

"Az igazság az, hogy mindenki improvizál." Úgyhogy én azt mondom: Tárd ki a szárnyadat, és kövesd az álmaidat! Nekem ez a könyv volt az egyik. Remélem tetszeni fog."

"-Hoztam neked egy finom sütit - újságolta a Vakond.
- Tényleg?
- Igen. 
- Hol van? 
- Megettem - mondta a Vakond.
- Ó...
- De hoztam helyette egy másikat. 
- Tényleg? És az hol van?
- Úgy látszik, ugyanarra a sorsra jutott."

"- Néha olyan elveszettnek érzem magam - mondta a Kisfiú.
- Én is - mondta a Vakond. - De szeretünk téged, és akit szeretnek az otthonra lel a világban."

"- Néha azon aggódom, hogy mind rájöttök, nincs bennem semmi rendkívüli - mondta a Kisfiú.
- A szeretet nem rendkívüliség kérdése - mondta a Vakond."

"- Szóval ti mindent tudtok rólam? - kérdezte a Kisfiú.
- Igen - felelte a Ló. 
- És attól még szerettek?
- Attól csak még jobban."

"- A te poharad félig üres, vagy félig tele van? - kérdezte a Vakond. 
- Azt hiszem, én már magáért a pohárért is hálás vagyok - mondta a Kisfiú."

"- Van még más tanácsod is? - kérdezte a Kisfiú.
- Ne az alapján ítéld meg magad, ahogyan bánnak veled - mondta a Ló."

"- Mindig tudd, hogy értékes és fontos vagy, szeretnek és olyan dolgokat adsz a világnak, amiket senki más nem adhat."

Fülszöveg:

A ​közkedvelt brit illusztrátorból lett modern mesemondó könyve az élet nagy kérdéseire keresi a választ. Minden korosztály számára szolgál mondanivalóval. A kötetet száz színes, illetve fekete-fehér rajz díszíti.
– Mi akarsz lenni, ha nagy leszel? – kérdezte a Vakond.
– Jó akarok lenni – felelte a Kisfiú.
Charlie Mackesy kötetéből inspirációt és reményt meríthetünk a nehéz időkben. Gyönyörűen illusztrált könyvének négy szereplője van: a Kisfiú, a Vakond, a Róka és a Ló, akik között különös barátság szövődik, és együtt fedezik fel az élet megrendítő igazságait.
Ebben a lélekmelengető, finom szellemességgel átszőtt kézírásos kötetben Mackesy legnépszerűbb illusztrációi mellett (mint például a Segítség, amit több mint egymilliószor osztottak meg a világhálón) új, eddig sehol sem látott alkotásai is megtalálhatók. Modern klasszikus született, a hangja megidézi a Micimackó és a Taót, Az alkimistát és a The Giving Treet (Az adakozó fa). A lenyűgöző szépségű kötet mélyreható gondolatai a jövő generációi számára is kincset érnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése