2020. december 20., vasárnap

2020. március

Agatha Christie: Gyilkosság az Orient Expressen


Kedves Olvasó!

Nem ez volt az első alkalom, amikor Agatha Christie könyvével találkoztam. Az általános iskola negyedik osztályába jártam, amikor a magyar tanárom Tíz kicsi néger című könyvet ajánlotta elolvasásra. Már akkor nagyon szerettem olvasni, így rögtön beszereztem. A várt élmény viszont elmaradt, sőt sokáig ki sem olvastam és kerültem a krimiket. Szóval Agatha Christie könyvei elég távol kerültek tőlem egészen 2020 márciusáig.

Sokkal jobban élveztem, a történet izgalmas és érdekes volt. Feszültséggel teli, eseménydús és a végén leesett az állam. Később megnéztem a 2017-ben készült filmadaptációt, a film első negyedéig jegyzeteltem mennyi mindenben eltért a könyvtől, hátha az érettségin majd bedobhatom mennyire jártas vagyok minden területen. (Sajnos a szóbelit végül nem tartották meg.) Aztán belefáradtam a jegyzetelésbe és csak próbáltam élvezni az előttem lefutó képkockákat, ami a színészek játéka miatt nem volt nehéz. 

Nem gondoltam volna, hogy ennyire összetett, érdekes történetet kapok. Sőt már az elején el kezdtem találgatni vajon ki lesz a gyilkos, a végén viszont csak néztem, hogy milyen jól oldotta meg az esetett az írónő. 

Hercule Poirot híres nyomozó Agathe Christie világában, így természetesen még sok más könyvben is megjelenik. Moly.hu szerint ez a tizedik regény, ami Poirot-hoz kapcsolódik, bár az összeset nem tervezem olvasni 2021-ben a Gyilkosság a Níluson című könyvét és a belőle készült legújabb filmet szeretném elolvasni, illetve megnézni. 



Értékelésem: ✯✯✯✯✯

                              (5/5) 

Fülszöveg:

A történet a szerzőtől megszokott módon rendkívül csavaros, a feszültség oldalról oldalra nő, a megfejtéstől pedig leesik az állunk. A kor olvasóinak azonban még egy szempontból különleges élményt jelenthetett a regény: a cselekménybe ugyanis Agatha Christie beépítette az évszázad bűnügyének nevezett, brutális gyermekgyilkossági esetet, mely „a Lindbergh bébi elrablása” néven híresült el világszerte.

A híres Orient expressz a hóban vesztegel. Az egyik utas holtan fekszik a kabinjában, testét tizenkét késszúrás járta át. Az ajtó belülről zárva. A vonaton tizenkét utas maradt, a legkülönbözőbb társadalmi osztályból és nemzetiségből, ám mind egyre idegesebbek. Vagy van más is, ami összeköti őket?
Hercule Poirot, a legendás nyomozó csak a kis szürke agysejtjeire támaszkodhat a hóviharban rekedt luxusvonaton. Egyetlen dolog biztos: a gyilkos az utasok közt van, és Poirot-nak meg kell találnia, mielőtt újra lesújt…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése