2022. december 18., vasárnap

2022. december

Christopher Buehlman: A ​fekete nyelvű tolvaj

Kedves Olvasó!

Nagyon szépen köszönöm Tegyi Timeának és az Agave Kiadónak!

Idén elhatároztam, hogy változatosan fogok olvasni. Régen szerettem a fantasy műfajt, mostanában viszont egyre kevesebbet olvastam, ezért is esett a választásom erre a regényre. 

Az író egy különleges világba kalauzolt el, ahol tolvajokat iskolában képeznek ki, harcos nők mentik meg a világot, boszorkánymesterek szólnak bele a háborúkba és ember evő goblinok nehezítik meg a főszereplők küldetését. 

Maga a világ felépítése fejezetről fejezetre kristályosodik ki, bár ahogy befejeztem még mindig bizonytalan vagyok, hogy mindent értettem-e. 

Eleinte nagyon tetszett Kinch, a főszereplő humora, izgultam a sorsáért. Erős volt az első fejezet, melyben megismertem a feketenyelvű tolvajt, aki azonnal el is magyarázza hogyan került szorult helyzetbe. Aztán egyre több szereplő érkezett a történetbe, majd szörnyű halállal távoztak is. Meglepett az író csavarjai, ahogy kegyetlenül végzett egyik, másik karakterrel. 

A fejezetek epizodikusak, minimális összefüggések voltak, de akár magukban is megálltak. Hiányoltam az utazás összefüggéseit, a célt. Fő gonosz hiányzott a történetből, inkább mindig egy fejezetben akadt egy ellenfél, akit le kellett győzni.  

A vége olyan érzés volt, hogy igazából ezzel akár le is zárulhatott a történet, ugyanakkor ha az író szeretné akár folytatni is tudja. Kíváncsian várom hogyan dönt az író. 



Értékelésem: ✯✯✯✯

                              (4/5)

Idézetek:

"- Őrizlek majd, míg alszol. Alszom, míg te őrzöl. Hazudni fogok neked, amikor nem számít, de a kedvedért is hazudni fogok, amikor számít. Ha hagyod, hogy én beszéljek, gondoskodni fogok róla, hogy kihagyd a viszkető farkú himringyót, és megszerzem a kereskedő hordóinak a legjobb borát. Soha többé nem kerülsz olyan ajtó elé, amelyen nem juthatsz be, és olyan fal elé sem, amelynek nem látsz át a túloldalára. Nekem szükségem van a karod erejére, ez igaz, neked viszont szükséged van az orromra. Ha magadra veszed a harcok nagyobb részét, gondoskodom róla, hogy tudd, honnan jönnek az ellenfeleid, és kiiktatom a gyengéket. Nem leszek a kutyád, de ha csak feleolyan farkas is vagy, amilyennek gondollak, akkor találtál útitársnak egy rókát."

"Végül pedig ott van Luther. 2015 nyarán bukkant fel az ajtóm előtt, és miákolt, hogy engedjem be. Jóvágású fiú volt, ám gyakran gyengélkedett, és csak pár rövid évet élt. Habár az ő szeme nem működött, én voltam a vak, hogy korábban még sosem szerettem egy macskát. Tanított nekem erről pár dolgot." Köszönetnyilvánítás 




A könyv adatai:

Kiadó:                         Agave Kiadó

Megjelenés:                   2022 

Oldalszám:                   464

Megvásárolható:           Agave Kiadó

Fordító:                       Sárpataki Ádám


Fülszöveg:

Tízezer ​fiunk mind ellened szegül
Fekete nyelvükön esküszó hevül
Bosszújuk elér, hiába menekülsz

Kinch Na Shannack kisebb vagyonnal tartozik a Szedők Céhének, amiért kiképezték a tolvajok mesterségére, vagyis a zárfeltörésre, késharcra, falmászásra, zuhanástompításra, hazugságszövésre és csapdaállításra, valamint pár apróbb varázstrükkre. Muszáj törlesztenie az adósságát, ezért elrejtőzött a régi erdei út mellett, hogy kirabolja az arra járó utazókat.

Ma azonban Kinch Na Shannack rossz célpontot választott.

Galva egy lovag, a kegyetlen goblinháborúk túlélője, és a halál istennőjének szolgálóleánya. A királynőjét keresi, aki eltűnt, miután az óriások lerohantak egy távoli, északi várost.

Kinch örülhet, hogy élve megúszta a sikertelen rablást, azonban a sorsa végzetesen összefonódik Galváéval. A tolvajt és a lovagot a közös ellenségek és a szokatlan veszélyek arra késztetik, hogy nagyszabású utazásra induljanak, amely során emberhúsra éhező goblinok és sötét vizekben vadászó krakenek várnak rájuk, a tisztesség pedig olyan fényűzés, amit kevesen engedhetnek meg maguknak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése