2021. január 14., csütörtök

2021. január

Vecsei H. Miklós: Mondjad, Atikám!

Kedves Olvasó!

Kevés, de annál inkább más és más véleményeket olvastam erről a könyvről. Volt akinek nagyon tetszett és volt akinek nagyon nem, ahogy ez sok más könyv esetében is így szokott lenni. Ám abban egyetértettek más olvasók, hogy egy elképzelt, de sokkal valósághűbb József Attilát festett a lapokra Vecsei H. Miklós. 

Nekem nagyon tetszett ez a könyv. Számomra valósághűnek hatott, ahogy a fiatal, szenvedő költő története az olvasó elé tárult. Azt belátom, hogy amit olvastam lehet a valóság, de akár kitaláció is a levelei, versei alapján, amik a zsebkönyv végén szerepeltek is 😍. 

Helyenként vulgáris szavak miatt meglepetten néztem a lapra, de igazából kellettek oda, hogy ténylegesen bemutassa az emberi, gyarló költőt. Szerelmei, élete fontosabb jelenetei mind belekerültek a könyvbe, de sokkal jobb volt olvasni, mint a száraz tankönyveket. Még közelebb hozta hozzám József Attilát és a költészetét. 

A jövőben szeretném majd színházban megnézni Vecsei H. Miklós előadásában a Mondjad, Atikám! című monodrámát. ❤️

Értékelésem: ✯✯✯✯✯

                              (5/5)

Idézetek: 

"Makai meg akart tőlem szabadulni, hát kapóra jött neki ezirányú érdeklődésem. Elküldött egy római katolikus papneveldébe, Nyergesújfalura, ami az első gyónásom okán nem volt egy hosszú fejezet az életemben.
– Mi a bűnöd, fiam?
– Görögkatolikus vagyok, atyám.
– Hát az itt nagy probléma."

"Kifogy a tollam. Azt mondják, a világirodalom egyik legnagyobb költője vagyok, és nem fog a tollam. Na, ezt megírom, ja, a faszt írom meg, hát nem fog a tollam. Hülye helyzet." 
"– Kezit csókolom, József Attila vagyok. Nem bánná, ha megírnám önnek a világirodalom legszebb szerelmes versét?" 
"Ui. Kérem, vasárnap ne jöjjön." 
"Mondják, hogy az ember szíve egyszer mindenképpen megszakad. Ilyenkor minden fájdalom ellenére, mintha közelebb kerülnénk a valósághoz. Azt hiszem, hogy ő ebben a szakadásban élte le az életét." 
"Van, aki sok szépet mond, de csak egy éjszakára tud ágyat vetni. Van, aki alig szólal meg, de az idő végtelenje az övé." 
"Erős leszek. A világok tetejébe most még téged is hordanom kell. De erős leszek. Mindent, mindent elbírok én, még azt a mosolyt is, amellyel (talán) ezt a levelet olvasod. Én erős leszek. Csak a föld be ne törjön alattam, amikor elindulok rajta. Csak a te virágzó kezed sikkassza el térdeimet, amikor tehozzád közeledem."

Fülszöveg:

Vecsei H. Miklós gondozott szerkesztésében és összeállításában a „Mondjad, Atikám!” eredeti, teljes terjedelmű szövegkönyvét foghatja kezébe az olvasó. A mű csak az előadás olvasópróbáján és három évvel ezelőtt a Vígszínház Házi színpadán elhangozott szövegkönyvet tartalmazza: az előadás teljes szövegét, sok bővített résszel és azokkal versekkel és levelekkel, amelyek a legközelebb állnak a szerző szívéhez, és amelyek a legtöbbet segítettek Vecseinek a szerep megformálásában. A kiadványban ezen kívül található még 15 fotó az előadásról Szkárossy Zsuzsi és Puska Judit jóvoltából, Bardon Barna festőművész „újragondolásában”. A kötet a POKET sorozatból ismert bőrszerű, fekete kötésben jelent meg.

„Remélem tetszeni fog, örömmel és értve forgatjátok majd, én boldog vagyok, hogy életem egyik legfontosabb munkája végre "kézzelfogható” lett. A bevételből a Fiatal Írók Szövetségét fogom támogatni."
Vecsei H. Miklós

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése