2021. június 13., vasárnap

2021. június

 Simon Márton válogatásában: 99 magyar vers

Kedves Olvasó!

Sorban a 99. Helikon zsebkönyv, mely 99 magyar verset tartalmaz. Ezt az antológiát Simon Márton költő és műfordító, élete harminchatodik évében válogatta össze. Kezdésként a költő előszavával nyit a könyv, ahol elmagyarázza miért ezek a versek kerültek bele a válogatásba, illetve milyen fajta sorrendet alkalmazott. Érdekes, vicces indítása volt a könyvnek. 

99 vers egyszerre tűnik nagyon soknak és kevésnek is. Sok, ha együltő helyemben szeretném elolvasni a könyvet, de kevés is, ha a magyar irodalom költőinek a verseit szeretném látni. Ezért is inkább beosztva, más könyvekkel együtt olvastam ezt a kötetet. Végső soron szerintem pont jó volt a kötet mérete, és tartalmi hossza is. 

Voltak költők, akik nevével már találkoztam, mégis a legtöbb vers még ismeretlen volt számomra. Eleinte több verset is kijegyzeteltem magamnak, hogy később is emlékezzem rájuk. Örülök, hogy elolvastam és még jobban szélesíteni tudtam ismereteimet ez a könyv által. 

Értékelésem: ✯✯✯✯

                              (4,5/5)

Fülszöveg:

A Helikon Kiadó zsebkönyvsorozatának 99. kötete különleges antológia: Simon Márton, a népszerű fiatal költő 99 híres (vagy épp nem annyira híres) magyar költő egy-egy versét választotta ki, megmutatva, amennyire egy antológiában ez lehetséges, hogy mennyire sokszínű a magyar költészet. Ahogy ő maga írja előszavában: ez egy „közelítési próbálkozás. Föltárási kísérlet. Hogy olyan legyen, ami ritka, hogy belekerülhessenek a szokásos listákról szokásosan kirekedő nevek, kvázi-ismeretlen nagyversek, a szakmai közutálatnak méltatlanul régóta örvendők, zsenik jelzésértékkel, elfelejtett szerzők remekművei.” Mindenki által ismert költemények mellett szinte teljesen ismeretlen darabokat is olvashatunk, el-elcsodálkozva, hogy ez is… meg az is milyen jó! És hogy vajon eddig miért nem ismertük?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése