2022. július 21., csütörtök

2022. július

Gerald Durrell: Családom és egyéb állatfajták

Kedves Olvasó!

Régen ajánlotta egy kedves ismerősöm ezt a könyvet, de akkor valamiért végül nem vettem meg. Most viszont a NIOK miatt elmentem a Libertine könyvesboltba és beszereztem a havi közöskönyvet, hogy ismét együtt olvassak a közösséggel. 

Örülök, hogy végül nem maradt ki az életemből ez a kötet. Fantasztikus humorával már az első oldalak megfogtak. Gerald Durrel a saját történetét meséli el a könyvben, ahogy végül az állandó rossz időjárású Londont ott hagyja a díszes családjával és Korfura költöznek. Bemutatja a görög mentalitást, hogyan állnak hozzájuk, angolokhoz ami olykor nagyon vicces szituációkat szült. Ugyanakkor az olvasó azt is érzékelheti, hogy az író már nyolc évesen mennyire figyelt a környezetére, folyamatos tájleírásokat és ami még fontosabb az élőlényvilág megfigyeléseiről is olvastam. 

Minél inkább előrébb haladtam a történetben, annál inkább éreztem úgy, hogy a regény lényege az volt, hogy egy nyolc éves fiú látásmódja szerint én is megfigyeljem Korfu élővilágát és a kalandjait, melyeket csak még színesebbé tett a vicces helyzetekbe keveredett a család. Mivel a testvérei és az anyukája mellékszerepbe kerültek, nekem jobban tetszett volna még több párbeszéd velük. Bár mindegyik testvére egyéniség volt, talán mégis Gerald-dal lehetett a legnehezebb együtt élni, aki mindenféle állatot hazavitt magával. A család pedig folyamatosan bővült, hol egy teknősbékával, hol egy galambbal, hol egy bagollyal, hol pedig rovarokkal. Szegény testvérei pedig sosem tudták mikor milyen veszélyes állattal találják szembe magukat. 

Aranyos, humoros nyárra kimondottan kellemes olvasmány. Remélem hamarosan a többi kötetre is sort tudok keríteni. 

Értékelésem: ✯✯✯✯

                              (5/5)

Idézetek: 

"Ez annak az öt esztendőnek a története, amit én meg a családom Korfu szigetén, Görögországban töltöttünk. Eredetileg a sziget természetrajzáról szándékoztam enyhén nosztalgikus beszámolót írni, de elkövettem azt a súlyos hibát, hogy már a könyv első oldalain felléptettem a családomat. Amint felvonultak a papiroson, megtelepedtek, és kezdték meginvitálni különböző barátaikat, hadd szerepeljenek ők is az egyes fejezetekben. Végül nagy nehezen és sok furfanggal sikerült mégis itt-ott néhány oldalt megmentenem, hogy egyes-egyedül állatoknak szentelhessem."

"Kétséges, vajon ez a könyv létrejött-e volna az alábbi személyek lelkes segítsége nélkül. (Ezt azért említem, hogy az olvasó tudja, kit szidjon.)"

"Feleségemnek, aki azzal szerzett örömet, hogy harsányan kacagott a kézirat olvasása közben, és azután közölte: a helyesírásomon szórakozott ilyen kitűnően."

"Korfun élni annyi, mint ha egy fölöttébb rikító és vásári vígoperában élne az ember. "

"- Nem akar rosszat szegény kölyök - békített mama -, annyira érdeklik ezek a dolgok.
- Én eltekintenék a dongók támadásaitól, ha ez vezetne valamire - hangsúlyozta Larry  
     - , de ez átmeneti időszak, tizennégy éves korára kinövi.
- Már kétéves kora óta ebben az átmeneti időszakban van - vélte mama -, és még semmi jelét sem mutatja, hogy ki akarná nőni."

"- Hát akkor bérelj nekik külön kocsit. Nem bolondultam meg, hogy úgy vonuljak végig a környéken, mintha kiraboltam volna a kutyamenhelyet!"

"- Ne ordíts úgy, drágám, megijeszted.
- Szeretem az ilyet! Itt csapkod egy sárkányszerű valami a padlón, nekimegy mindennek, és te azt mondod, hogy ne ijesszem meg!"

"Azt hiszem, Leslie-nek támadt az a ragyogó ötlete, hogy egy vödör vízzel nyakon öntötte a hálószobaablakból. Sajnos nagy igyekezetében a vödröt is utána hajította. Már az is meglehetősen kellemetlen, ha az embernek hideg vizet zúdítanak a nyakába, és utána fejbe vágják egy nagy, zománcozott vödörrel, de ha közben egy sereg méhhel is hadakoznia kell, az már igen bosszantóvá teszi az egészet."



A könyv adatai:

Kiadó:                         Európa Kiadó

Megjelenés:                   2021

Oldalszám:                   376

Borító:                        Puhatáblás

Fordítótta::                   Sárközi Györgyné


Fülszöveg:

Mit lehet tenni, ha Angliában mindig esik az eső, köd van, mindenki náthás, és Margo pattanásai nemhogy elmúlnának, hanem egyre sokasodnak?… A megoldás: át kell költözni melegebb ég alá, pontosabban a görög szigetvilág paradicsomi fészkébe: Korfura. A nem is kissé excentrikus Durrell család tagjai – a gondterhelt konyhaművész mama, és gyermekei: a kiterjedt baráti körrel rendelkező és rosszkedvű író, Larry: a fegyvergyűjtő és -szakértő Leslie: a szerelmes hajlandóságú Margo, végül pedig – de nem utoljára! – minden rendű és rangú élőlény szenvedélyes barátja: Gerry – mind megtalálják a hajlamaiknak legjobban megfelelő éghajlatot és elfoglaltságot ezen a gyönyörű szigeten, ahol csodával határos módon mindig sikerül emberi és nem emberi állatseregletüket újabb, egyre érdekesebb példányokkal gyarapítani…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése