2021. február 24., szerda

2021. február

 Holly Black: The Cruel Prince - A kegyetlen herceg


Kedves Olvasó!

Egy igazán érdekes olvasmányt fejeztem be nem rég. 

A történet rögtön egy kegyetlen gyilkossággal kezdődik, ami engem nagyon meglepett. Később sem fukarkodott az írónő a brutális, meglepő és fordulatos eseményekkel. Tetszett, hogy Holly Black keverte a modern emberi világot egy teljesen új fajta tündér világgal. 

Jude, a főszereplőnő szemszögéből olvashatja az olvasó a könyvet, pont ezért egyedül az ő gondolatai és tettei kapnak értelmet. Na nem mindig azonnal, de a könyv végére összeállnak a darabkák. Cardan személyiségéről, a történetéről még olvastam volna, igazából az egész regényben úgy éreztem alig kapott az olvasó belőle valamit, meg- és kiismerni lehetetlen volt ennyiből. Pont ezért nagyon várom, hátha kiderülnek a titkai a következő könyvekben. Taryn, Jude ikertestvére számomra cseppet sem lett szimpatikus, a testvéri szeretet sem éreztem rajta. Madoc lett az a szereplő, akiről nem tudom eldönteni, hogy megkedveltem vagy sem. 

A kíváncsiságomat felkeltette ez a sorozat, így ahogy végeztem az első kötettel már kezdtem is a másodikat. Gyönyörűek a borítók, a világa szépen kidolgozott, a szereplők pedig érdekesek. 



Értékelésem: ✯✯✯✯✯

                              (5/5) 

Idézetek:  

"Ettől még nem kedvelem őt jobban, de most először valódinak tűnik. Nem jónak, csak valóságosnak."

"Éhes vagyok, jövök rá, ám túlságosan rosszul vagyok ahhoz, hogy egyek. Ilyen, amikor összetörik az ember szíve?"

"-Mi van rajta?-kíváncsiskodik a lány.-Talán „Az út, amit jó mókának ígértél a barátnődnek, szokás szerint vérontásban végződött”.
-Az áll rajta, hogy „A cipőd boldoggá tesz ma”-feleli Roiben szárazon, majd odacsúsztatja a papírfecnit a lánynak, hogy ő is elolvashassa.
A lány lepillant bőrcsizmájára. Vállat von, az ajkára halovány mosoly kúszik."

"Cardan kinyújtja a kezét, és mivel Tündérföldén nőttem fel, nem sikkantok fel ijedtemben, amikor az ajtó szeme kinyílik.
– Hercegem – üdvözli Cardant.
– Ajtóm – feleli Cardan.
A mosolyából szeretet, az ismerősség melege árad. Bizarr, hogy a szokásos, ellenszenves bűverejét most nem gonoszságra használja.
– Üdvöz légy, kerülj beljebb! – nyílik ki az ajtó."

"Korábban nem tudtam, milyen messzire mennék el. Most megvan a válasz. Ameddig csak szükséges. Még jóval tovább is."

Fülszöveg:

Persze hogy olyan akarok lenni, mint ők. Gyönyörűek, égi tűzben kovácsolt pengék. Örökké élnek. És Cardan közülük a leglenyűgözőbb. Őt gyűlölöm legjobban. Annyira gyűlölöm, hogy néha még levegőt venni is elfelejtek, amikor őt nézem.

Egy szörnyű reggelen Jude és a nővérei végignézik, ahogy lemészárolják a szüleiket. A félelmetes gyilkos mindhárom lányt elrabolja, és Tündérföldére, a nagykirály udvarába viszi. Jude-ot csúfolják és kínozzák a halandósága miatt, és hamarosan rádöbben, ahhoz, hogy életben maradjon ebben a kiszámíthatatlan, veszélyes új világban, éppolyan okosnak, agyafúrtnak és hamisnak kell lennie, mint maguknak a tündéreknek.

Csakhogy a hatalomhoz vezető lépcsőfokokat sötét árnyak és árulás lengi körbe. Ráadásul szembe kell néznie a dühítő, arrogáns, ám karizmatikus Cardan herceggel. A lehető legóvatosabban kell eljárnia.

A bestsellerszerző Holly Black magával ragadó, a szó minden értelmében varázslatos új YA regénye.

Hagyd, hogy elbűvöljön!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése