2020. november 28., szombat

2019. május

 A szarvassá változott fiú kiáltozása a titkok kapujából

Kedves Olvasó!

Az utolsó májusi olvasmányomként elhozom most Neked az első Poket zsebkönyv versantalógiát. 

Klasszikus és kortárs költők verseit tartalmazza ez a kiskönyv. Voltak versek, amiket még az iskolából ismertem és voltak, amik újat jelentettek a számomra. Sokat kigyűjtöttem, mert annyira megszerettem, hogy ki kellett jegyzetelnem. Örülök, hogy ilyen kis zsebkönyvben próbálják népszerűsíteni a verseket is. 

Nagyon szerettem ezt a válogatást! Vecsei H. Miklós előszavával kezdődik, ami még különlegesebbé teszi az egész könyvet. Mindenkinek csak ajánlani tudom, hiszen a versek szebbé tehetik az ember napját. 



Értékelésem: ✯✯

                              (5/5)


Fülszöveg:

Vecsei H. Miklós előszava: A gyorsulni látszó világban számomra egyre nehezebb a megérkezés. Előfordul, hogy hetek telnek el úgy, hogy nem vagyok jelen. Aztán összekoccan két váll, autó, tekintet… vagy a kezembe kerül egy vers. Ezek visszaránthatnak abba a szavakon túli dimenzióba, amit annyian keresünk. Szavakon túli világ ez, de a magyar nyelv mintha mégis tudna beszélni róla. Egy éven keresztül gyűjtöttünk verseket barátainktól, színházcsinálóktól, költőktől, íróktól, tudósoktól és papoktól aszerint, hogy mely versek voltak legnagyobb hatással az életükre. Így alakult ki a POKET versantológiák ezen első kötete, amely remélem, hogy sokunk állandó, közös társa lehet a megérkezésben. Komor válogatásnak tűnhet, de azt hiszem ki fogjuk hallani, hogy „a nemben, amit a vers üvölt, rejtett igen suhan."


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése