2020. december 8., kedd

2019. november

 Sánta Ferenc: Az ötödik pecsét


Kedves Olvasó!

Először hadd említsem meg ennek a Poket zsebkönyvnek az új stílusát. Sajnos ez az egyedüli könyv, ami így jelent meg. Nekem nagyon tetszik, hogy külön kisdobozkája van, amiben lehet tárolni a zsebkönyvet, a színe megegyezik a benne lévő könyv borítójának és a nagykövet fényképe is rá van nyomtatva. Egy szó, mint száz nekem ez a stílus tetszik a legjobban. 

És akkor most érkezzen a történetről is egy kis vélemény. Be kell valljam már 2019-ben sem találtam igazán erre a történetre a szavakat. Magával ragadó, félelmetes egy történet, arról, hogy vajon mennyit ér egy emberi élet és meddig bírja a szenvedést. Egy játék kimenetele mennyire befolyásolhatja öt ember életét? Ezek a kérdések merültek fel bennem a könyv olvasása közben. Napokig foglalkoztatott a kérdés, hogy vajon én miképpen döntöttem volna a főszereplők helyében. A végén arra jutott, hogy szerencsére nem vagyok a helyzetükben és remélem soha nem is leszek. 

Nyomasztó ez a könyv, de az a kor is az volt, amiben játszódik a történet. A nyilas terror alatt senki sem lehetett biztonságban. Ezt a rettegést és dühöt a könyv nagyon jól átadta. 

1976-ban készült egy film is a történetből, amiben a színészek szerintem nagyon jól alakítottak és pár jeleneten kívül - főként a könyv végéről - minden megegyezett a könyvvel. 

Fontos ez a mű és szerintem érdemes elolvasni. 



Értékelésem: ✯✯

                              (5/5)

Fülszöveg:

A regény cselekménye 1944-ben, a nyilas terror napjaiban játszódik. Négy kisember beszélget estéről estére egy kocsmában az élet nagy kérdéseiről, erkölcsről, lelkiismeretről. A könyv megfordítja a mindennapi históriát: ezek az emberek, amikor komolyan, őszintén végiggondolják a sors kínálta lehetőséget – embertelenség árán menekülni az embertelen pokolból –, elbuknak, de amikor maga az élet állítja eléjük a nagy kérdést, egytől egyig az emberi tisztaság és bátorság hőseivé magasodnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése