2023. július 24., hétfő

Alexandra Bourguignon: Élj úgy, mint a görög hősnők

 

Kedves Olvasó!

Köszönöm szépen a Partvonal Kiadónak az újabb lehetőséget!

Korábban elolvastam az Élj úgy, mint Coco Chanel és Élj úgy, mint James Bond című könyveket. Ezekről már írtam is a blogomon: Coco Chanel  & James Bond .

Mind a két rész tetszett, érdekes volt olvasni. Tetszett a stílus, ahogy mind a két könyvet felépítették az írók. Amikor meghallottam, hogy érkezik az Élj úgy, mint a görög hősnők nagyon megörültem, a cím alapján úgy éreztem ez nekem való könyv lesz. 

Sajnos most mégsem a megfelelő időben talált rám ez a könyv. Már az első oldalnál volt egy megérzésem, hogy talán nem én leszek a megfelelő célközönség, ami rosszul érintett. Szeretem a görög mondavilágot, és szeretek is róla olvasni, az Élj úgy, mint... sorozat korábbi részei tetszettek, vagyis elvileg nekem ezt a könyvet szeretnem kellett volna. 

Ami már az elején nem tetszett, hogy az írónő ahelyett, hogy a görög hősnők jó oldalát mutatta volna be, rögtön a hibáikra hívta fel a figyelmemet. Úgy éreztem, hogy inkább a történetekbe köt bele az írónő, elemzi a saját nézőpontja szerint, rengeteg idézettel, amiket néha nem is értettem miért kellett beleírni az adott szövegrészhez. Alig volt pár mondat, amiben kitért arra, hogy adott karaktertől mit tanulhatnánk, ami a cím és maga a sorozat miatt eléggé hiányérzetett keltett bennem. 

Habár ez most nem nyerte el a tetszésemet, remélem, hogy a sorozat következő része hasonlóan a korábbi két kötethez megint levesz majd a lábamról. 


Értékelésem: ✯✯✯

                              (3/5)


A könyv adatai:

Kiadó:                         Partvonal Kiadó

Megjelenés:                    2023

Oldalszám:                   176

Fordította                  Boros Csilla

Megvásárolható:           Partvonal Kiadó    


Fülszöveg:

Erősek, ​elszántak, jó szándékúak, szerények, műveltek, befolyásosak… Bár gyakran feledésbe merültek a férfi hősök mellett, olyan sokat tanulhatunk ezektől a görög hősnőktől! A filozófusok beszámolóiból és a mitológiai történetekből kiderül, hogy távolról sem egyszerű szemlélődők, hanem aktívan alakítják sorsukat, átörökítik értékeiket és igazi életleckékben részesítenek minket. Erényeik, akárcsak hibáik inspiráló példaként szolgálhatnak mindennapjainkban. A görög hősnők ereje segítségünkre lehet! Antigonéhez hasonlóan lázadj fel az igazságtalanság ellen; akárcsak Ariadné, nyílj ki az új lehetőségek előtt; Kasszandrához hasonlóan elszántan mutasd be ötleteidet; akárcsak Diotima, hallgass a belső erődre; mint Epicharis, ne korlátozd magad arra a szerepre, amit rád osztanak; akárcsak Iaia, hozd ki magadból a legtöbbet; Szapphó példáját követve mindenbe bátran vágj bele! Alakítsd erővé gyengeségedet, kisebb hibáidat kozmetikázd át nagyszerű tulajdonságokká, és ugord át a korlátokat, amik gyakran megállítanának! szerzőről Alexandra Bourguignon több mint tíz éve tanít latint és görögöt, és az összes szabadságát Görögországban tölti. A klasszikus irodalom szakértőjeként elhatározta, hogy a tudományos folyóiratokban közölt cikkek mellett a nagyközönség és a gyerekek számára fog írni, hogy mindenkivel megismertesse az ókori világ csodáit.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése