2022. január 3., hétfő

2021 kedvenceim összesítő

Kedves Olvasó!

Most már szerintem mondhatom hagyomány lett a kedvenc olvasmányaimról szóló bejegyzés, ugyanis 2019 óta ez már a harmadik bejegyzés lesz, amikor az egész éves olvasmányaim közül kiemelek párat. Remélem nem unod és esetleg sikerül felkeltenem a figyelmedet egy-egy kedvencemre. 😊😉

Szóval 2021-ben az első kedvencem a Mondjad, Atika című poket könyv volt, melyben József Attila életébe, költészetébe és Vecsei H. Miklós gondolataiba merülhettem el. Ezek után részt vettem a Dragna lányokkal a Caraval csodás világában és kihívásaiban, már izgatottan várom a folytatást. Időutazó lettem Anne-nel, hála az egyik kedvenc írónőmnek Amy Harmon-nak, általa az 1921-es ír történelembe láthattam bele a Csak a szél tudja című könyvben. Tündérekkel jártam egy iskolában, ravasznak és harcosnak kellett lennem, mint ahogy Jude tette A levegő népe trilógiában, a kiegészítő kötetet mai napig nagyon várom. Hívnak a csillagok című könyv az idei évem óriási olvasásélményé vált, a kedvencek közül is az egyik nagy kedvenc. Az írónőnek köszönhetően 1918 Dublinjában barangoltam, ahol épp a spanyolnátha és a háború tombol, ugyanakkor a kórház fertőzött szülészeti osztályán Julia nővér mindent megtesz az anyákért és születendő gyermekeikért, heroikus küzdelmében társa lett Bridie a csupaszív árvalány, kettejük kapcsolata meghitt, lágy és szívszorító, imádtam. A fényfestő című könyvben Cecil, Endre és Katalin által Magyarországot ismerhettem meg, az itteni sorsokat, majd a '60-as évek Budapesti életébe tekintettem bele, ahogy épp újjáépítik a Lánchídat. Továbbá Bauer Barbarának köszönhetően a sváb-magyar lakosság cserét is megtapasztalhattam A fekete rózsa című könyvében, valamint a székelyek hánytatott sorsába is belepillanthattam A messziről jött fiú című regényben. Az írónő teljesen megnyert magának, így idén még sokkal többet szeretnék tőle olvasni. Részt vettem a Banánoxid nevű vegyi találmány megszerzéséért vívott harcban, mialatt vesztegzár alá vonták a Grand Hotelt és közben remekül szórakoztam hála Rejtő Jenőnek. Bejártam Budapestet, néhány ma már nem látható helyet, mint egy "marslakó" a Budapesti kalauz marslakók számára című útikönyvben Szerb Antal által. Keményen dolgozatam a földeken, amíg egyszer arra nem kényszerültem, hogy egy könyvkötőt követve kitanuljam a mesterséget, de hiába minden kötés által elfelejtett emlék az igaz szerelmet nem lehet csakúgy egy könyvbe bele zárni, kitörölni az emlékezetekből, ezt A könyvkötő című könyvből tudom. Frida, Magda és Médi által bele láthattam a kommunista rezsim elnyomásába, és a történetük a Kerti szonáta című könyv elolvasása után is sokáig velem, a gondolataim között maradt. Milyen lehet színésznek lenni, egy igazi szívtiprónak, és hogyan kezdődött Matthew McConaughey karrierje, milyen a látásmódja, ezeken kívül még sok más kérdésre választ kaptam a Zöldlámpa című életrajzikönyvből. Vajon tényleg minden hülye boldog és minden okos depressziós? Erre a kérdésre nyújt választ Kepes András A boldog hülye és az okos depressziós című könyvében, na meg persze beleláthatunk az író gondolataiba és megismerhetjük az életfelfogását, karrierjét és magánéletét. A Vakond, a Róka és a Ló társaim lettek egy hosszú utazásban, mely alatt az életen, a barátságon, küzdelmeken merengtem A Kisfiú, a Vakond, a Róka és a Ló című regényben. Agnes-nek hála egy fantasztikus, rejtélyekkel teli könyvesboltba cseppenhettem, miközben az angol irodalomhoz is közelebb kerültem. Az évem egyik legfergetegesebb, legaranyosabb, legszórakoztatóbb regénye A Holdsugár könyvesbolt rejtélyei című könyv lett. Lily és dédunokája Dov által ismét betekintettem a történelem egyik legsötétebb időszakába, a holokausztba, a Lily fogadalma című könyvben. Szvetlana Alekszijevics kinyitotta a szememet, hogy lássam a világháborúk nem csak a katonákról, a frontokról, a holokausztról szólt, hanem a gyerekekről, akik a bombázások, a megszállásokkor nőttek fel, koncentrációs táborokban, vagy épp a partizánok között és ezekről az Utolsó tanúk című száz interjúból álló könyvében mesélnek a túlélők. Aurelie, Daisy és Babs lehettem, három időben mégis a Ritz szálló és a francia történelem által keresztezett utakon, az Annyiféleképp búcsúztunkban. És végül, de nem utolsó sorban létrehoztam egy csodálatos kertet, majd annak a birtoknak az úrnője lettem, szakácsa, önkéntesmunkása és aztán restauráltam azt a kertet, persze nem egy életben, hanem öt nőnek és három időben történő harcai által, hála Az utolsó kert Angliában című könyvnek


Korábban említettem, hogy a kedvencek közül is az egyik nagy kedvencem lett a Hívnak a csillagok. Ez úgy történhet meg, hogy ha elolvasok egy könyvet és az valamilyen érzést kivált belőlem könnyen a kedvenceim között találhatjátok, persze ezek a könyvek hosszú idő után is visszagondolva rájuk kiérdemlik a kedvencek listán a helyüket. Azonban vannak könyvek, amik sokkal mélyebben, erősebben érintenek meg. Amiket elolvastam és utána sem engednek el, akár hosszú hetekre befészkelik magukat a gondolataimba. Na ők a legek legjei. Nem szaporítom a szót gyorsan felsorolom ezeket a könyveket még egyszer 😊

Emma Donoghue: Hívnak a csillagok
Bauer Barbara: A fényfestő & A messziről jött fiú
Finy Petra: Kerti szonáta
Mónica Gutiérrez: A Holdsugár könyvesbolt rejtélyei


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése