2021. március 4., csütörtök

2021. március

Holly Black: The Queen of Nothing - A semmi királynője



Kedves Olvasó!

Hajnal kettőig tartott, de elolvastam A semmi királynőjét. Szerintem ez az időpont nálam nagyon jól szimbolizálja mennyire megszerettem ezt a trilógiát. 😀

Ahogy az előző kettő kötetben, úgy itt is rengeteg fordulat, meglepetés várja az olvasót, de végre igazi szerelem is. 

Jude-ban továbbra sem csalódtam, harcias, makacs, okos, védelmező maradt. Még egy kicsivel több Cardan-t is kaphat az olvasó, aminek nagyon megörültem. Taryn meglepett és bár sosem lesz a kedvencem, a végére elfogadtam és boldog befejezést kívántam neki is. Vivi és Heather viszonya nekem tetszett, főleg, ahogy ebben a kötetben alakult. 

Elég erős függővéggel zárult az előző kötet, ami belátom annyira nem tetszett, de A semmi királynőjének a záró rész miatt megbocsátottam Cardan-nak. Mind az epilógus, mind a bónusz rész nagyon tetszett, végig mosolyogtam. 

Nagyon várom, hogy lefordítsák a How the King of Elfhame Learned to Hate Stories! Úgy érzem még nem tudom elengedni ezt a történetet, még többre vágyom belőle! 

Lenyűgözött, rabul ejtett és elvarázsolt ez a trilógia. Első perctől fogva a kedvencem lett és ez nem is változott. Az írónő részletgazdagon jeleníti meg Tündérföldét, magukat a szereplőket, a történetek tökéletesen kidolgozottak. A borítókért pedig oda meg vissza vagyok, ahogy utalnak a történetre, művésziek, gyönyörűek. 

Értékelésem: ✯✯✯✯✯

                              (5/5)

Spoileres Idézetek: 

"Szép estét, felség, te áruló varangy!" 
"– Olyan régóta élünk már páncélban, te meg én. És már nem vagyok benne biztos, hogy képesek vagyunk megszabadulni tőle.
– Egy újabb talány? – kérdezem. – Ha megválaszolom, megcsókolsz újra?
– Ha azt szeretnéd." 
"-Ez az én szobám! – Tiltakozott Cardan sértetten. – Az én feleségem!
-Igen, ezt már hallottuk párszor – felelte Bomba. – De ki fogom szedni a varratait, és gondolom, nem szeretné végignézni.
-Nem is tudom – szúrom közbe. – Talán szeretné hallani, ahogy sikítok.
-Szeretném – helyeselt Cardan, de azért felállt. -És egy nap talán fogom is." 
"Szívem mégis ott pihen veled a halandók világának különös földjén, ahogy a Mélytenger hideg vizébe is veled tartott." 
"– Annyira unni fogja magát, hogy megpróbálja majd irányítani az életed minden egyes apró részletét –figyelmezteti Taryn. – Vagy megszervezi a szomszédos társasház megszállását." 
"Felemelem a műanyag poharamat.
– A családra!
– És Tündérföldére! – emeli Taryn is a sajátját.
– És a pizzára! – szólal meg Oak.
– És a történetekre! – mondja Heather.
– És az új kezdetekre! – teszi hozzá Vivi.
Cardan elmosolyodik, engem figyel.
– És a mesteri tervekre!"

Fülszöveg:

A ​hatalmat sokkal könnyebb megragadni, mint megtartani.
Jude alaposan megtanulta ezt a leckét, amikor mérhetetlen hatalomért cserébe lemondott a gonosz király, Cardan feletti uralmáról.

Tündérfölde száműzött halandó királynéjaként elveszettnek érzi magát, a semmi királynőjének. Ám megfogadja, hogy mindent visszaszerez, amit elvettek tőle. Az esély kétszínű ikertestvére, a szintén halandó Taryn képében érkezik meg, akinek az élete veszélybe kerül.

Jude kénytelen vállalni a kockázatot, és visszatérni a veszedelmes tündérudvarba, valamint szembenézni a Cardan iránti érzéseivel, hogy megmentse a nővére életét. Csakhogy sok minden megváltozott Elfhonban a távozása óta. Háború közeleg. Jude beférkőzik az ellenséges tábor mélyére, és ő maga is belekeveredik a véres politikai csatározásba.

Amikor egy eddig szunnyadó, ám igen erős átok elszabadul, pánik söpör végig a vidéken, és Jude választani kényszerül a becsvágya és az embersége között…

A levegő népe trilógiájának várva várt, döbbenetes fináléja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése