2022. december 11., vasárnap

2022. december

 Szántó Dániel: Egy pap vallomása

Kedves Olvasó!

Nagyon szépen köszönöm Takács Rékának és az Alexandra Kiadónak a lehetőséget, hogy elolvashattam ezt a könyvet is!

Idén egyre több krimi thrillert olvastam, de hiányzott, hogy magyar szerzőktől is olvassak. 

Szántó Dániel érdekesen kezdte el a regényét, alternatív Budapesten jártam. Teli a magyar valósággal, utalásokkal, görbetükörrel. Aztán belépett a történetbe Budai Viktor, aki az FBI profilozói kiképzésében vett részt, majd a Kiemelt Ügyek Főosztály vezetője lett. Vicces beszólásaival, különleges meglátásaival élből felkeltette a kíváncsiságomat. 

Szerencsére a címszereplő sem váratott sokáig magára. Mihály atya hamar belépett a történetbe a maga titokzatosságával, megfejthetetlenségével. Egyedül Viktornak hajlandó megvallani, hogy két ember eltűnéséért felelős és csakis rajtuk és persze Istenen múlik, hogy ki éli túl. Egy ártatlan, és egy kevésbé tiszta lélek életéért versenyt fut az idővel a magyar rendőrség legjobbjai, miközben a maffia kötelékébe is bepillantást kapunk egy rövid időre. 

Nyomozók közötti versengés, az emberek reakciói az eltűnt személyekre, az influenszer világ árnyoldalai, a riporterek kegyetlenségei mind megjelennek a könyvben. Letehetetlen ez a kötet!

Szántó Dániel ebben a történetében felépítette a karaktereket, több szálon futó cselekménnyel tartja fent az olvasó érdeklődését és olyan csavarokat tett a regénybe, hogy a végén azonnal kezdtem volna a második kötetet. Krimi kedvelőknek kihagyhatatlan olvasmány! Engem levett a lábamról, ezért csak ajánlani tudom! Muszáj még megemlítenem a borítót, ami nagyon tetszik, szerintem roppant jó lett a történethez!

Értékelésem: ✯✯✯✯

                              (5/5)

Idézetek: 

"- Nem hajlandó beszélni vele? 
- Szuper a hallásod, Viktor.
- Miért?
- A férfi egy pap - felelte a nyomozónő, és bájos arcán kárörvendő mosoly terül szét. - Te tudtad, hogy Botond retteg az egyházi személyektől? Amikor meglátta a fehér gallért a férfi nyaka körül, teljesen lefagyott, úgy dadogott, mint egy beszédhibás kisgyerek. Haha. Imádtad volna! De amúgy is felesleges tovább vesződni, mivel Mihály atya kifejezetten téged akar, csak veled hajlandó beszélni."

"Alex okos ember hírében állt. Viktor úgy tudta, hogy a férfi hat évig dolgozott fedett nyomozóként egy helyi drogbandában, ahol olyan ügyesen helyezkedett a bűnözök között, hogy végül őt szavazták meg a vezetőjüknek. Viktor később egy rendőrségi bulin rákérdezett, hogy mi volt a sikerének receptje. Alex vöröses szemekkel és egy félig üres pálinkásüveggel a kezében csak annyit válaszolt, hogy jó zeneszámot választott. Viktor pár héttel később megtudta, hogy mikor a bűnszervezet vezetője az utódlásról döntött, megkérdezte a jelöltektől, melyik dalt választanák, ha az életük hátralévő részében csak azt az egyet hallgathatnák. Alex a Bohém rapszódiát mondta, majd a kérdésre, hogy miért, csak annyit felelt, hogy ez egy hosszú szám, és nem szeretné feleslegesen arra pazarolni az idejét, hogy újra és újra megnyomja a lejátszás gombot."

"- Ez mesebeszéd - csattant fel Viktor, és az sem érdekelte, hogy a srác a bőgés határán táncol. - Az emberek ahhoz igazodnak, amit látnak, és nem fordítva. Ha a magadfajták lépten-nyomon az embertelenséget és butaságot terjesztik, akkor a nézők egy idő után alkalmazkodnak ehhez, és igényelni fogják azt a sok mocskot, amit rájuk zúdítasz. Ez a média gátlástalan hazugsága, hogy alátámassza a saját pénzsóvár eltorzulását, amit kiszolgálás címszó alatt művelnek."

"Sohasem voltam, mindig csak leszek. Nem látott senki, s nem is lehet. Mégis mindenki bennem bízik, aki csak a földön lehet. Mi vagyok én?"
A holnap


A könyv adatai:

Kiadó:                         Alexandra Kiadó

Megjelenés:                   2020 

Oldalszám:                   526

Megvásárolható:           Alexandra Kiadó (dedikált most)

Borítóterv:                   Tóth Gábor

Fülszöveg:

 „- Honnan értesült az emberrablásokról? – kérdezte kásás hangon.

Mihály atya felnevetett:
– Onnan, hogy én tüntettem el őket.
– Maga? – Viktor nem bírta megállni, hogy ne mosolyodjon el.
– Én bizony. Elraboltam őket, koporsóba fektettem a testüket a föld alá valahol messze innen, és otthagytam őket. Van levegőjük, némi italuk és élelmük. Úgy számoltam, hogy nagyjából egy hétig húzzák. Persze csak ha elég kitartóak.”
Egy hitében megrendült katolikus pap.
Egy megszállott elme kísérlete, elevenen eltemetett kísérleti alanyokkal.
Egy őrült nyomozás, ahol nem az elkövetőt kell megtalálni, hanem az áldozatokat.
Egy kiégett nyomozó és egy törtető nyomozónő küzdelme, miközben az óra kérlelhetetlenül tovább ketyeg…

Szántó Dániel harmadik regénye egy elképesztően nyomasztó és izgalmas bűntény felderítésének magával ragadó története a koszos, maffiózók uralta, csodálatos Budapesten.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése