2023. március 6., hétfő

Majtényi László: Soma, a beszélő kutya

 

Kedves Olvasó!

Nagyon szépen köszönöm Koch Andreának és a Corvina Kiadónak a lehetőséget! 

Fantasztikus könyvbemutató keretén belül ismertem meg a könyv szerzőit, melyről itt olvashatsz: 

Apró történetekből áll a kötet, melyet Soma lediktált az emberének, vagyis Majtényi Lászlónak. Ezekből a humoros eseményekből megismerjük Somát, hogyan került az embereihez, hogyan változtatja meg őket és hogyan változik ő is meg, vagy épp hogyan maradnak meg egyes a rossz szokásai. Üde, humoros, néha elgondolkodtató aranyos könyv. 

Kicsit nosztalgiáztam ezzel a kötettel, hiszen amikor Cézi hozzánk került ő is tudott pusztítani. Ahogy az is ismerős volt, amikor egy szag után ő is elcsatangolt, pont mint Soma. Úgy gondolom az egyik legnagyobb ajándék egy család életében a házi állat. Idővel a ragcsáláson, a rosszalkodáson lehet nevetni, az emlékek megszépülnek és családi eseményeket jókat lehet storyzni. 

Örülök, hogy elolvashattam ezt a könyvet! Csak ajánlani tudom, hogy ha kutyás vagy, vagy ha szeretnél kutyát vagy épp ha szimplán nevetni szeretnél. 

Értékelésem: ✯✯✯✯

                              (5/5)

Idézetek:

"Hathetes voltam, de már eldöntöttem, hogy ezt az embert (meg még két másikat is) fogadom örökbe. Bevált. Okoskodik, mindent jobban tud, magyaráz, néha próbál parancsolgatni, én meg próbálok szót fogadni. Járom vele az erdőt, mezőt, várost, bemutatjuk egymást a barátainknak. Még kutyákat is az ő révén ismertem meg, pl. Lottit és Kiflit is. Ha szerinte rossz vagyok, szeretetmegvonással büntet, de aztán együtt almázunk. Megvédem a medvétől, az aranysakáltól és a vaddisznóktól. Ha patkányt fogok, megdicsér, ha kismadarat, akkor, noha ennek semmi értelme, megszid."(3.oldal)

"Régebben azt tartottam, hogy ha nem is lehet mindent szétrágni, azért törekedni lehet rá. Mivel az emberem többször jelét adta, hogy ezt ellenzi, nagyon belátó lettem. De néha manapság is rám tör a rágcsálhatnék. Viszont nem iszom alkoholt és nem is dohányzom." (22.oldal)


A könyv adatai:

Kiadó:                         Corvina Kiadó

Megjelenés:                   2023 

Oldalszám:                   168

Megvásárolható:           Corvina Kiadó

Illusztrálta                 Lanczinger Mátyás


Fülszöveg:

Soma, az ír terrier születése után nem sokkal elkezdett facebookozni.

Posztjait több ezren követik, osztják és lájkolják: a Balaton-felvidéken és Budapesten már sokan felismerik, igazi celeb lett. Büszkén adjuk hát közre a beszélő (és író) kutya történeteit, melyek kutya–ember, kutya–kutya és kutya–egyéb állat viszonyokról, barátságról, hűségről, állítólagos vagyon elleni bűncselekményekről (konkrétan: kolbász, sajt, sültek stb.), különféle jogokról és kötelmekről szólnak. Soma, bár nem végzett jogász, mégis tűéles fogakkal harapja ketté a jogfilozófia több gordiuszi csomóját is, amelyeken a kétlábúak évezredek óta csak nyammognak, szerencsétlenkedve.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése