2023. február 26., vasárnap

A hosszú élet titka - könyvek & színház

 


Kedves Olvasó!

Különleges blogbejegyzésemnek az oka az, hogy pénteken ellátogattam a 6szín nevű színházba, hogy megnézzem Rényi Ádám két novellás kötetéből készült A hosszú élet titka című színházi darabot. 

Tavaly amikor Könyvfeszten beszélgettem Rényi Ádámmal,  azzal egyidőben kezdődtek a színházi próbák. Ahogy mesélt a munkálatokról, azonnal eldöntöttem, hogy az első előadáson ott leszek. Mint ahogy a filmadaptációk esetén, itt is érdekelt, hogyan nyúlnak a könyvhöz, mennyire maradnak hűek a szöveghez, a történetekhez. 

Nem került színpadra az összes novella, de nagyon örültem, hogy a kedvenceimet viszont láttam. Tizenhat különálló történet elevenedett meg a nézők előtt, Balla Eszter (Kölcsönlakás, Apatigris), Ecsedi Erzsébet, Márton András, Mohai Tamás (Drága örökösök) által és Márkos Albert csellójátékával.  

Az estét Balla Eszter nyitotta az Osztálytalálkozó című novellával. A Hosszú élet titka című egyik kedvencemet Ecsedi Erzsébet és Mohai Tamás játszotta, amit nem lehetett önfeledt nevetés nélkül végig ülni. Imádtam! Márton Andrást megsajnáltam a Bomba című jelenetnél, ahogy várta, hogy bejelenthesse bombát helyezett a Parlamentbe. A Mesterlövészek már novellaként is kedvencem volt, örültem, hogy a színpadon is viszontlátom. Mohai Tamás kitűnően alakította a megbízhatatlan szerelőt, míg Márton András a dühös nyugdíjast. Úgy láttam az Apróhirdetés nevettette meg leginkább a közönséget, tény, hogy Márton András, mint oligarcha jelentkező és Mohai Tamás, mint interjúztató elkápráztatott mindenkit. Balla Eszter szívfacsaróan elevenítette meg egy örökbefogadott lány felnőtté válását, mellette pedig Ecsedi Erzsébet jelent meg, mint nevelőanya. Azt azonban nem árulom el melyik további tíz novella elevenedett meg a színpadon. 

Nagyon tetszett a letisztult pódium és az is, hogy mindegyik novella egy kivetített képpel kezdődött. Itt-ott vettem csak észre kisebb, nagyobb átírásokat, szerintem ezek segítették a kötetek érvényesülését színdarabként. Úgy gondolom így azoknak is sikerült meglepetés szerezni, akik elolvasták a két könyvet.  

Egy szó, mint száz nekem tetszett ez a darab. Örülök, hogy megnéztem! Mindenkinek szívből ajánlom! 💖

Meg kell említenem Lengyel Arnold rendező és Enyedi Éva dramaturg munkásságát, hiszen nélkülük sem készülhetett volna el ez a darab. Jelmez és díszlettervező Ignjatovic Kristina, animációs tervező Fábián Nikolett, zene Márkos Albert, rendezőasszisztens Csesznek Judit, fény Markó Zsolt. 

Az előadás hossza: 120 perc

Felvonások száma: 2 felvonás (+ kb 20 perces szünet)

Jegyvásárlás: Jegy.hu

Helyszín: 6szín Teátrum, 1066 Budapest, Jókai utca 6. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése