2022. július 18., hétfő

2022. július

 Pataki János: Székelyföld
A legendák világa

Kedves Olvasó!

Nagyon szépen köszönöm Romics Viviennek és a Fekete Sas Kiadónak, hogy ez a könyv által elküldtek nyaralni!

Kétszer jártam Erdélyben az általános és a középiskolámnak köszönhetően, de sajnos mind a két alkalommal inkább templomokat láttam, mint csodás tájakat. Miután kezembe fogtam ezt a könyvet dühös lettem. Volt két lehetőségem, hogy meseszép városokat járhassam, de nem tudtam ezzel a lehetőséggel élni és nem is értem az iskolákat, miért kell templomokat járnia szegény iskolásoknak több napon keresztül, ahelyett, hogy mondjuk Székelyföldet bejárhatnák. 

Pataki János bemutatja ez a könyv által milyen gyönyörű helyekre juthatunk el, tanácsokat ad mikor érdemes és hol érdemes megszállni. Képei által úgy éreztem, hogy kicsit én is ott vagyok, körbe nézhettem a Hargitán, Marosvásárhelyen és még sok fantasztikus helyre eljutottam általa. Városok legendái is részt kaptak a könyvben, amiktől még különlegesebb lett ez a könyv. 

A könyvnek köszönhetően felkerült a bakancslistámra Hargita és a Gyilkos-tó. Tudom ajánlani ezt a kötetet nyaralás előtt, alatt és után, esetleg helyett is. 

Értékelésem: ✯✯✯✯

                              (4,5/5)

Idézetek: 

"Székelyföld. Amikor kimondjuk, máris valami megfoghatatlan titokzatosság, valami azonnali misztikus borzongás lesz úrrá rajtunk. Székelyföld mindannyiunk élő lelkiismerete. Akárcsak a saját lelkiismeretünkkel, először vonakodva nézünk vele szembe. Aztán valami erő hatására elindulunk Székelyföldre, s attól kezdve menthetetlenek vagyunk. Habzsoljuk mindazt, amit ez a csoda nyújt. Lenyűgöznek minket a havasok, harapjuk a kristálytiszta levegőt, azonnal magunkénak érezzük a hegyeket, a rohanó patakokat, a simogató zöld réteket."

"A legenda szerint a székelyek a hunok leszármazottai. Attila királynak több fia volt, a legkisebb Csaba. Attila halála után testvérháború tört ki, és a hunok megmaradt ága, a mai székelyek, Erdély keleti részében találtak menedékre. Csaba néhány harcossal keletre indult, az ottani hunokhoz. Meghagyta hű székelyeinek, maradjanak helyükön, s várják meg, míg keletről, a magyaroktól segítséget hoz. Megígérte, ha baj érné őket, hívják, s ő segít."


A könyv adatai:

Kiadó:                         Fekete Sas Kiadó

Megjelenés:                   2020.

Megvásárolható:           Fekete Sas Kiadótól

Oldalszám:                   366

Borító:                         Puhatáblás


Fülszöveg:

Hiánypótló és különleges könyvet tart kezében a kedves olvasó. A gyönyörű kiadvány segítségével virtuális utazást tehetünk Székelyföld varázslatos tájain. Több mint 1000 látványos fotó mutatja be Székelyföld hangulatos természeti szépségeit, különleges történelmi, kulturális, vallási látnivalóit. Egyedi a könyvben megjelenő sejtelmes illusztrációkkal díszített legendák gyűjteménye. A szerző a ragyogó fotók mellett érdekes, szuggesztív stílusban fogalmazza meg székelyföldi benyomásait, sajátos szállás és étteremajánlataival fűszerezve. Hitvallása szerint:"…egyetlen célom, hogy könyvem hatására sokan döntsenek egy életre szóló székelyföldi utazás mellett, akik pedig már jártak ott, kedvet kapjanak egy hosszabb barangolásra. A többi már nem az én dolgom, minden egyebet elrendez majd Székelyföld."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése