2021. június 23., szerda

2021. június

 Kiss Ottó: Csillagszedő Márió

Kedves Olvasó!

Egy nagyon aranyos, történetet hoztam el ma Neked. Egy kislány gyermeki szemén keresztül nyerhet az olvasó bepillantást egy család történetébe. Apró gondolat töredékek, nem hosszú történet, hiszen csak 64 oldal, teli rajzokkal. Mégis eleinte nevettem, de a vicces, bohókás jeleneteken kívül voltak benne szomorkás és elgondolkodtató részek is. Láthattam gyermeki szerelmét, világlátását, életet, elmúlást, boldog és kevésbé boldog időket. 

Nekem nagyon tetszett ez a kistörténet, jó volt elolvasni és örülök, hogy a poket gyűjteményem még gazdagabb lett általa! 💖

Értékelésem: ✯✯✯✯✯

                              (5/5)

Idézetek: 

 "Eddig háromszor
mentem világgá. 

Először az ajtóig,
azután a szomszéd házáig,
legutoljára meg
a lakótelep széléig.

Ha megint
világgá megyek,
nem fordulok vissza többé, 
mert úgyis hazatalálok, 
hiszen a Föld gömbölyű."

"Tudod apa, az lenne jó,
ha eggyel többször jönnél haza,
mint ahányszor elmész."

"Én mindig mindennel
egyetértek, 
és soha semmivel
sem értek egyet,
mert én önmagammal
is mindig 
ellentétes véleményen 
vagyok."

Fülszöveg:

Márió megfigyelte, hogy a csillagok mindig ugyanabban a messzi távolban maradnak. Mégis megígéri a szomszéd kislánynak, hogy kihalássza őket a tóból, nappal üvegszekrényben őrzi, és éjszakára újra felrakja mindet az égre. A kislány gyermeki hangján bizalom és csalódás, szeretet és fájdalom, bölcsesség és naivitás egyszerre szólal meg.
Az apró gondolattöredékek versfüzére egy család történetét tárja elénk.
Az utóbbi évek magyar gyermekköltészetének kiemelkedő alkotása elnyerte az Év könyve díjat, számos feldolgozása született, és több nyelvre is lefordították.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése