2021. április 23., péntek

2021. április

Stacey Halls: Familiárisok


Kedves Olvasó!

Tegnap este fejeztem be a Familiárosok A pendle-dombi boszorkányok című könyvet. És be kell valljam Neked azóta ülök az értékelése felett. Sokáig gondolkodtam azon, hogy hány csillagot adjak rá, hiszen a borítója rögtön rabul ejtett, az írónő stílusa olvastatja magát és a könyv teli van fordulatokkal. Vagyis egyértelműen nagyon jó regény. Hűen ábrázolta a XVII. századot, a nők elnyomását, kihasználását, a boszorkányperek esztelenségét, őrületét. Ezért is kapta  meg végül tőlem az 5 csillagot. 

De bármennyire is jó volt az egész történet a férjben nagyot csalódtam és úgy az összes férfi karakter idegessített. Nagyon dühítő volt, ahogy Fleetwood a főszereplőnő szenvedett és küzdött, míg a férje Richard és a rendőrbíró Roger, akit mint "fogadott apjukat tiszteltek" folyamatosan hátráltatták és semmibe vették. Ami persze természetes volt abban az időben, mégis bennem nagyon negatív képet alkotott magáról a két férfiról. Sőt, ahogy Fleetwood visszaemlékezik a házaságuk kezdetére egy nagyon aranyos kapcsolatot elevenít fel, míg a jelenben a férje elhidegül és elárulja, amit nekem nehéz volt végig olvasni. (Roger későbbi tette nyomán pedig, ha beléphettem volna a könyvbe biztosan megfojtottam volna, kár, hogy Richárd akkor nem szúrta le.)

Ugyanakkor a történetbe hamar belekerül Alice, a bába, aki mindenkin segíteni próbál. A szegény, csupa szív, írni és olvasni nem tudó lány, akit hamar boszorkányperbe fognak. Őt és Fleetwood-ot is rögtön a szívembe zártam. 

A könyv első fele főként Fleetwood-ról, a terhességéről, a férjének a titkairól szólt, míg a könyv második felében a főszereplőnő próbálja megmenteni a legjobb barátnőjét az akasztófától. A két nő barátsága és küzdelmeik a másik épségéért nagyon tetszett. Jó volt olvasni, ahogy Fleetwood felnőtt, változott és barátságot kötött Alice-szel. 

Egy szó, mint száz remek ez a történet és az írónő megjegyzése a végén nagyon tetszett. (Kár, hogy a férfi karakterekkel nem tudtam végül kibékülni.)


Értékelésem: ✯✯✯✯✯

                              (5/5)

Idézetek: 

"- Mit jelent a megfontoltság? - kérdezte Alice újra. 
- Óvatosságot. Odafigyelve haladást. 
- És az igazságosság szabadságot jelent?
- Nem - feleltem, (...) - Az igazságosság becsületességet jelent. Előítélet-nélküliséget." 
"- Elküldünk egy másik bábáért.
- Nem akarok másikat.
- Akkor lehet, hogy meghalsz. Azt akarod? 
- Talán. Te akarod azt. 
- Ne légy már ennyire nevetséges!
Erősebben markoltam a szék támláját. 
- Alice pótolhatatlan. Mondd meg nekem, Richard: te miért tarthatsz egy nőt, és én miért nem?" 

Fülszöveg:

Fleetwood ​Shuttleworth, a 17. század elején játszódó történet főhőse alig 17 éves, és negyedszer várandós. Ő Gawthorpe Hall úrnője, de eddig még nem sikerült gyermeket világra hoznia, pedig a férje, Richard már nagyon vágyik örökösre.
Amikor Fleetwoodnak a kezébe kerül egy levél, amelyet a harmadik halvaszülését levezető orvos írt a férjének, lesújtó hírrel szembesül: egy újabb terhességet már nem fog túlélni.
Találkozik egy fiatal bábával, Alice Grayjel, aki megígéri, segít, és bebizonyítja, hogy az orvos tévedett.
Alice-t boszorkánysággal vádolják, és Fleetwood mindent kockára tesz, hogy megmentse. De vajon Alice valóban az, aminek látszik?
Csak ők tudják az igazságot. Csak ők menthetik meg egymást.
„Árnyalt és érzékeny portré egy bátor és szívós lány küzdelméről, hogy megtalálja a helyét a világban. Muszáj elolvasni.” – Heather Morris, AZ AUSCHWITZI TETOVÁLÓ szerzője
„Bámulatosan szép mese – a nőiség és a boszorkányság hogyan száll szembe a fennálló hatalommal… gyönyörködtető élmény az első laptól az utolsóig.” – Jessie Burton, A MÚZSA és A BABAHÁZ ÚRNŐJE szerzője

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése