2022. július 27., szerda

2022. július

Genevieve Gornichec: A boszorkány szíve

Kedves Olvasó!

Nagyon szépen köszönöm Tegyi Timeának és az Agave Kiadónak a lehetőséget, hogy elolvashattam ezt a könyvet is!

A görög mitológia mellett a germán/északi mondavilág érdekel a legjobban. Ugyanakkor a görögökkel szemben a vikingek isteneiről, hitéről keveset tudunk, és annál is kevesebb könyvről hallottam. Mióta megtudtam, hogy meg fog jelenni ez a regény nagyon vártam rá. A borítója nagyon tetszik, azonnal megfogott. 

A történetet Angurbodának, a Vasboszorkánynak a szemszögéből meséli el. Ő volt Loki egyik felesége; Hel a holtak birodalmának úrnőjének, Fenrir az óriás farkasnak és Jörmungand a világkígyónak az anyja. Ő volt az a boszorkány, vajákosasszony, akit az ászok háromszor vetettek máglyára. Hánytatott sorsáról ebben a kötetben olvashat igazán a kíváncsi olvasó. 

Az érződött a könyvön, hogy az írónő mélyen beleásta magát a vikingek mítosz világába, jobban, mint azt a Thor filmek írói tették. Ugyanakkor az írói stílusa sehogy sem tudott megfogni. Sok résznél úgy éreztem nagyon erőltetettek a párbeszédek, még kiforratlan az írásmód. 

Rékával hosszan beszélgettünk erről a könyvről is. Vele egyetértve ezt a könyvet azoknak tudom ajánlani igazán, akik még nem mélyültek el az északi mitológiában. Ebben a regényben megismerheti a főisteneket, és a Ragnarököt is. 

Értékelésem: ✯✯✯✯

                              (4/5)

Idézetek: 

"- Nem hagyhatod csak úgy figyelmen kívül a jövendöléseket.
- Mindent lehet, csak akarni kell."

"- Lehet, az az egyetlen igazi megoldás, ha legközelebb befogod a szád, még mielőtt más tenné meg helyetted - jegyezte meg Angurboda félvállról. - Megint.
Loki a nőre vigyorgott, szemében ott táncolt a tűz fénye.
- Szeretném én azt látni!"

"- Jörmungand - mondta Loki.
- Nem fogjuk "káprázatosan hatalmas varázsbotnak" nevezni a fiunkat.
- De igen. Nagyszerű név. És ilyen neveket kell adni a gyerekeknek, Boda. Csak összeraksz pár szót, hogy együtt is jelentsenek valamit. Ráadásul az ő nevének nem kell olyan lehangolónak lennie, mint a tiédnek."

"Én vagyok Angurboda, a Vasboszorkány - gondolta. - A vénséges anyaboszorkány, aki életet adott azoknak a farkasoknak, akik a napot és a holdat kergetik. Én vagyok Loki egykori felesége, én vagyok az anyja a holtak uralkodójának és a káosz két teremtményének, akik miatt elkárhoznak majd azok, akik tönkretették az életünket."




A könyv adatai:

Kiadó:                         Agave Kiadó

Megjelenés:                   2022

Oldalszám:                   368

Borító:                        Puhatáblás

Fordította::                     Ballai Mária

Megvásárolható:          Agave Kiadó


Fülszöveg:

Egy ​száműzött boszorkány beleszeret Lokiba, és ezzel az istenek haragját vívja ki ebben a megindító, elsöprő erejű történetben, ami újragondolja az északi mitológiát.

Angurboda története ott kezdődik, ahol a legtöbb boszorkányé véget ér: egy égetésnél. Ezt kapja ugyanis büntetésül Ódintól, amiért megtagadja tőle a jövő ismeretét. A tűztől sebzett és erejétől megfosztott Angurboda egy távoli erdő rejtett zugába menekül – itt talál rá egy férfi, aki Lokiként mutatkozik be, és a nő kezdeti bizalmatlansága ellenére hamarosan őszinte és igaz szerelem szövődik közöttük.

Hamarosan három különleges gyermekük születik, különleges sorsokkal. Angurboda a világ végén, Ódin mindent látó szeme elől rejtve neveli őket, ám, ahogy lassan visszanyeri látnoki képességét, úgy ébred rá, hogy boldog élete – és vélhetően mindenki másé – nagy veszélyben van. Hamarosan el kell döntenie, hogy elfogadja saját és családja végzetét, vagy fellázad és megváltoztatja a jövőt.

Genevieve Gornichec regénye az egyik legősibb mitológiából táplálkozik, és a modern világ emberének mesél el egy felejthetetlen történetet szerelemről, veszteségről és reményről.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése