Kedves Olvasó!
Vasárnap Maksai Kinga könyvbemutatójára látogattam el a Városmajorba. A szerzővel Ruff Orsolya beszélgetett. Sajnos a meghirdetett időpont helyett húszperccel később kezdődött a könyvbemutató, ugyanis előtte színészek próbáltak és ez elnyúlt. Addig aki ott volt kint tudott az írónővel beszélgetni, illetve dedikálást kérni.
Aki korábban rákeresett az írónő munkásságára tudhatja, hogy eddig gyerekeknek írt könyveket. Azonban most felnőtteknek is regényt. Kinga említette, hogy az anyukák is mondogatták neki, hogy ideje lenne nekik is írnia, nem csak a gyerekeknek.
A fejezet címek dátumok szerint vannak tagolva. A szerző az Április 22-ei fejezet elejét, vagyis ahol a történet elkezdődik abból olvasott fel. Különleges élményt ad, amikor magától az írónőtől hallhat az olvasó részletet.
Ruff Orsolya ezek után Maksai Kingától megkérdezte, hogy milyen előkép rajzolódott ki benne a főszereplőnőről, ki Dóra és hasonlók. Mire az írónő elárulta, hogy konkrét előképe nem volt, a nagyon kezdeti történetből pedig mindössze olyan 10% maradt meg, főként a főszereplő karaktere került változatlanul a könyvbe.
Orsolya megemlítette, hogy nem rég az angolszász irodalomban jelent meg pár éve a Holtodiglan, valamint A lány a vonaton, amikor is az olvasó rájön arra, hogy a rettenet nem kint, hanem a négy fal között van. Kirázott a hideg, eddig nem is tudtam.
Dóra álmai sokszor megjelentek a könyvben, erről is szó esett, ugyanis az írónőt érdeklik az álmok és szerette volna, ha markánsan megjelennek az intenzív álomélet. Szerintem ez sikerült is.
Erős anya száll jelent meg a nyomozás mellett. Maksai Kinga el is árulta, hogy azért is nem úgy írta, hogy jön egy ismerős, családtag és átveszi az anya terheit, amíg ő nyomoz, mert a valóéletből inspirálódott. Hiszen neki is van egy kisgyereke, amikor a játszótéren vannak látja, hogy a többi anyukára kötve a gyerek, vagy babakocsiban, illetve mellette rollerezik, a lényeg, hogy így intézik a dolgaikat. Szóval evidens volt, hogy a főszereplőnő mellett marad a kisgyermeke. Ahogy korábban említették az erős anyai száll erősen a nyomozás mellett szerepel, vagyis kapunk egy krimit és közben mégis a lényeg az anya szerep bemutatása, ahogy régebben Hitchok is készítette a filmeiben, említésre került a Szédülés. Ha pedig már szó esett a Szédülésről Ruff Orsolya megemlítette, hogy a Most már biztosan hazaér remek filmeket is említ, mintegy összeszedve a remekebbnél remekebb műveket. Nekem ezek az utalások kimondottan tetszettek!
Maksai Kingának van egy kisgyermeke és tanár is Ruff Orsolya meg is kérdezte, hogy mégis mikor van ideje írni. A válasz, hogy a lopott órákban. Inkább este, éjszaka, az írónő fontosnak érezte, hogy ha álmos is volt, mégis tudott pár oldalt írni, néha pedig sokkal többet. De milyen jó történet lett végül!
A női krimi szerzők megjelenése fontos Maksai Kingának, mint olvasónak, hiszen a női dolgok előjönnek és ez sokat számít. Még szóba került, hogy melyik mozgatja meg az írónőt a bűn vagy a cselekmény, esetleg a főhős. Mire azt a választ kaptuk, hogy a cselekmény érdekli jobban, mint konkrét bűntény részletezése. A rejtély bizonytalansága.
Végül pedig Ruff Orsolya a jövőbeni tervekről is megkérdezte Maksai Kingát. Egyenlőre az írónő novellákban, rövid történetekben gondolkodik.
Addig is, ha itt találjátok a Most már biztosan hazaér című könyvéről a véleményemet. Ha pedig nem olvastátok csak ajánlani tudom!