Oldalaim

Kedvenceim összesítő

Sajtó- és könyvbemutatók

Élmények

Értékelések, 2023 olvasmányaim

Értékelések, 2022 olvasmányaim

Értékelések, 2021 olvasmányaim

Értékelések, 2020 olvasmányaim

Értékelések, 2019 olvasmányaim

Értékelések, 2024 olvasmányaim

Színházi ajánló

Fényképezéseim

2022. szeptember 11., vasárnap

2022. szeptember

 Losonczy Attila: Panelek mögött

Kedves Olvasó!

Köszönöm szépen Romics Viviennek és a Fekete Sas Kiadónak az újabb lehetőséget!

Mostanában egyre inkább örülök a novellás könyveknek, amelyeket egyszerűbb olvasnom útközben. Sokszor át kell szállnom, amikor novellákat olvasok nem akadok meg a történet kellős közepén és nem kell később felvennem a fonalat. 

Panelek mögött című kötet mérete kicsi, könnyű tömegközlekedésnél magammal hordanom. A legjobban az első novella tetszett, amelyben sakk figurák beszélgettek egymással, fanyar humor, a múlt és a jelen találkozása, érdekes történet. 

Érdekes, különleges az író stílusa, cinikus humora, fanyar világlátása. Eddig még nem találkoztam hasonló művekkel. 

A borítót Papp Ákos Belátás című fotójának felhasználásával Romics Vivien tervezte. 

Értékelésem: ✯✯✯✯

                              (4/5)

Idézetek: 

"- (...) Lehet, hogy lassan kuriózumnak számítunk, de ne feledje, a kuriózumok előbb-utóbb ismét divatba jönnek! Úgyhogy ne féljen, fiatal barátom, a mi időnk még nem járt le!"

"Sok féle csend létezik.
Vihar előtti csend. A szorongás csendje. A feszül várakozásé..., ahol minden egyes szó, olyan, mint égő kanóc a puskaporos hordó mellett. (...)"

"A hulladék valójában bennünket szelektál: képesek vagyunk-e megszabadulni a fölöslegünktől, avagy el tudjuk-e engedni a múltat?"


A könyv adatai:

Kiadó:                         Fekete Sas Kiadó

Megjelenés:                   2021

Oldalszám:                   120

Borító:                        Puhatáblás

Megvásárolható:          Fekete Sas Kiadó


Fülszöveg:

Losonczy ​Attila novellagyűjteménye a maga szűkszavúságában, végtelen fegyelmezettségével és empátiájával, hiúság nélküli emberszeretetével ritka értékű kötet. Megkapó tömörségű, olykor finoman ironizáló, versközelien gyémántcsiszolású kisprózájában feléleszti a szépirodalmi szociográfia műfaját. Kötetének egyik legidőszerűbb darabja a Csend-(elm)élet, amelyről eszünkbe jutnak az elmúlt másfél év kínjai: „A csend félelmetes. Oly síri. Ráébreszt önnön magányunkra és kisszerűségünkre. Félünk-rettegünk tőle, ezért kapcsolunk be tévét-rádiót otthon… ezért tömködjük be fülünket az mp3 fülhallgatójával, nehogy véletlenül észleljük önmagunk csendjét.” A szerző szereti ugyan embertársait, de azért gyakran alkot csattanós kis paródiákat is: többek között az Entellektüel népkonyhák helyezkedő, törtető írócskáiról, a Forgatáson nyűglődő statisztáiról, vagy éppen a Foglyokban felbukkanó, egyáltalán nem nagymamás szendvics- és tortafaló hölgyekről. És igazi vándormotívumként, arról a kétszer – Napirend, Gondtalanok – felbukkanó, idős házaspárról, akiknek a Lajcsi-féle kisbolt, illetve egy igazi kricsmi olcsó szeszei kínálnak megváltást.

Összefoglalva: jólesik napjainkban egy ilyen, tengerszem-tisztaságú kötettel találkozni, amelyben még egy mulatságos sakkfigura-dramolettet, a Ha a bábuk beszélnéneket is kihallgathatunk…
Petrőczi Éva